طرزطلب گفت: فاز نخست نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر اردبیل با ظرفیت پنج مگاوات زمستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نخستین نیروگاه زمین گرمایی کشور زمستان امسال به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به بازدید امروز خود از آخرین وضعیت پروژه نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر اردبیل، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته عملیات اجرایی این طرح اردیبهشت ماه امسال آغاز می‌شود.

وی ظرفیت کل این نیروگاه را ۴۰ مگاوات دانست و افزود: تاکنون حدود ۲۷ میلیارد تومان برای فاز نخست این پروژه هزینه شده است.


بیشتر بخوانید: بازسازی پالایشگاه‌های قدیمی عراق توسط ایران


طرزطلب با بیان اینکه این واحد نخستین نیروگاه زمین گرمایی در کشور است، خاطرنشان کرد: این نیروگاه برای منطقه و وزارت نیرو می‌تواند یک الگو باشد و شرکت برق حرارتی در چهارچوب قرارداد هر کمک و مساعدتی که لازم باشد را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

آغاز بکار عملیات اجرایی نخستین نیروگاه زمین گرمایی به ظرفیت ۴۰ مگاوات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
عباس گودرزی
۰۹:۵۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
سلام توجیح اقتصادی و پایدار یکی از شرایط لازم برای فعالیت های تولید در هر زمینه ای می باشد . ما باید پتانسیل های کشور را مطالعه دسته بندی و بستگی به نیاز استفاده نماییم ما حتی می توانیم توربین هایی طراحی نماییم تا از امواج دریا که در دوجهت نیرو وارد می کند برق تولید کنیم وحتی بر روی کشتی ها و قایق های گشت زنی دریایی نصب و برق مورد نیاز آنها را تامین و حتی برای پخت و پز و انرژی گرمایشی و سرمایشی مورد استفاده قرار دهیم لذا به هزینه های اجرا باید توجه شود .
آخرین اخبار