مدیر کل بیمه سلامت کردستان گفت: بیش از یک هزار و ۶۰۰ بیمار خاص در استان زیر پوشش خدمات این بیمه قرار دارند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیر کل بیمه سلامت کردستان با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۶۰۰ بیمار خاص در استان زیر پوشش خدمات این بیمه قرار دارند، گفت: سال گذشته در مجموع ۲۳۵ میلیارد ریال برای این بیماران هزینه شد.

انور اسماعیلی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص در استان وجود دارند که یک هزار و ۶۴۳ نفر از این تعداد زیر پوشش بیمه سلامت بوده و از این سازمان خدمات درمانی می‌گیرند.

وی افزود: از این تعداد بیمار خاص زیر پوشش، ۶۸۸ نفر دارای بیماری ام اس، ۲۹۸ پیوند کلیه، ۱۰۸ نفر تالاسمی، ۴۶۳ نفر دیالیزی و ۸۶ نفر نیز بیمار هموفیلی هستند.

مدیر کل بیمه سلامت کردستان اضافه کرد: براساس برآورد‌های انجام شده به صورت میانگین ماهیانه ۱۵ میلیارد ریال برای درمان بیماران خاص در استان هزینه می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان تلاش شد چالشی در زمینه اختصاص اعتبار برای هزینه درمان و داروی این بیماران ایجاد نشود.

اسماعیلی گفت: خرید دارو‌های مصرفی بیماران خاص هزینه بسیار بالایی دارد و بیمه سلامت در زمینه خدمات رسانی به این بیماران سال گذشته نه تنها کاهش هزینه نداشت بلکه افزایش هم داشت.

وی اظهار داشت: سالانه ۶ درصد از مجموع اعتباراتی که در سرفصل‌های مختلف به بیمه سلامت استان اختصاص می‌یابد صرف هزینه درمان و داروی بیماران خاص می‌شود.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۵۳ هزار و ۶۰۷ نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد شامل بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستا‌ها ساکن هستند

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.