نمایشگاه نقاشی کودکان اتیسم در اراک برگزار شد.

نمایشگاه نقاشی کودکان اتیسم در اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، نمایشگاه نقاشی کودکان اتیسم در اراک برگزار شد.

خوردل کارشناس مرکز آموزش و توانبخشی رضوان و همچنین مسئول برگزاری این نمایشگاه در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: ماه آوریل و به تاریخ هجری شمسی از ۱۳ فروردین ماه تا ۱۰ اردیبهشت به ماه اطلاع رسانی برای اختلال اوتیسم شهرت یافته است. در این ماه هم نهاد‌های مرتبط با اوتیسم وهم خانواده‌ها تلاش‌های بیشتری برای آگاهی بخشی‌های عمومی درباره این اختلال را انجام می دهند و درمورد روش‌های درمان و هشدار‌ها آگاهی بخشی می‌کنند.

وی افزود:در همین راستا مرکز آموزش و توانبخشی رضوان اراک برای اولین بار در شهر اراک تصمیم گرفت تا نمایشگاه نقاشی از آثار کودکان اتیسمی استان مرکزی برپا کند.

شیوه برگزاری این نمایشگاه هم به این صورت است که امروز شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح فرشتگان اوتیسم در مرکز توان بخشی حضور یافتند و طرح‌های ذهنی خود را روی کاغذ و بوم‌های نقاشی پیاده کردند. حتی جملاتی که در حین کار بر زبانشان می‌آمد توسط مربی‌ها در کنار نقاشی‌ها نوشته شد.

وی ادامه داد:این آثار طی دو روز پرداخته و کارشناسی می‌شوند و سعی می‌شود تا پایان ماه فرودین در یک مکان مناسب تابلو‌ها به معرض نمایش و فروش گذاشته بشوند که این کار موجب تقویت روحیه مشارکت در کار‌های اشتغال و کسب در آمد و همچنین کار‌های دسته جمعی فرزندان اوتیسم می‌شود.

وی در مورد سبک آثار کودکان گفت: بچه‌های مبتلا به اوتیسم کودکان عادی هستند و ما سعی کردیم در انتخاب سبک برای آنان دخیل نباشیم و کاملا آنچه بر ذهنشان خطور می‌کند را روی کاغذ بیاورند.

دبیر برگزاری نمایشگاه همچنین از گردهمایی کودکان اوتیسم استان مرکزی خبر داد و گفت: در روز دوشنبه مورخ ۲۶ فرودین ماه از تمام کودکان اوتیسم به همراه خانواده هایشان دعوت شده است که در پارک شهدای آلومینیوم اراک حضور بهم رسانند تا درمورد این بیماری آگاهی بخشی شود و تجربیات زندگی با یک فرشته اوتیسمی به بحث و گفتگو برسد.

انتهای پیام / الف

نقاشی با دست های توانمند شده کودکان اوتیسم در اراک

برچسب ها: اوتیسم ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.