رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی آذربایجان غربی گفت:نبود شبکه بانکی مشترک در پایانه‌های مرزی مهمترین مانع بر سر راه مبادلات اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،انتظار رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی آذربایجان غربی در دیدار سفیر ترکیه در ایران با فعالان اقتصادی آذربایجان غربی گفت:۵۶۵ کیلومتر مرز مشترک آذربایجان غربی با ترکیه، وجود ۳ پایانه مرزی بازرگان، رازی و سرو و همچنین اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی به همراه توانمندی‌های کم نظیر در بخش‌های معدن، صنعت و کشاورزی ظرفیت مناسبی برای افزایش روابط است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی آذربایجان غربی افزود:طولانی بودن زمان تشریفات گمرکی، گران بودن شبکه لجستیک، نبود شبکه بانکی مشترک در پایانه‌های مرزی و مشکلات موجود در تعرفه‌های ترجیحی از مهمترین موانع بر سر راه مبادلات اقتصادی و بازرگانی دو طرف است که باید برطرف شود.

انتظار بیان کرد:باتوجه به هدف گذاری حجم مبادلات ایران و ترکیه تا سقف ۳۰ میلیارد دلار در صورت رفع مشکلات و افزایش نقش آذربایجان غربی در این مهم رسیدن به هدف در آینده نزدیک دور از دسترس نیست.
 
انتهای پیام/م
 

سفر سفیر ترکیه در ایران به ارومیه 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.