معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: مدرسه سه کلاسه خیری در روستای شمس آباد بخش مرکزی ایرانشهر به بهره برداری رسید.

مدرسه سه کلاسه خیری در ایرانشهر افتتاح شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،اربابی اظهار داشت: برای راه اندازی این مدرسه بیش از ۱۶۸ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: این مدرسه در فضای آموزشی به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع در مدت یک سال توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با اشاره به رویکرد مشارکت خیران مدرسه ساز و این نهاد برای ساخت مدارس افزود: هر خیری که برای ساخت مدرسه قدم بردارد نوسازی مدارس با وی مشارکت می‌کند.

وی بیان کرد: سه هزار و ۱۱۹ کلاس درس از سال ۹۲ تا کنون در سیستان و بلوچستان ساخته شده که هزار و ۸۱۵ کلاس به صورت مردمی و مشارکتی تحویل آموزش و پرورش این استان شده است.

اربابی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان، ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

انتهای پیام/گ

افتتاح مدرسه سه کلاسه در ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار