رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت : باید معادل نیمی از صادرات کنونی از مرز‌های استان، واردات داشته باشیم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه امکان واردات قابل توجهی از مرز عراق دارد، گفت : ما در کشور عراق دفاتر تجاری مناسبی داریم که می‌توانیم واردات کالا را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه از این طریق می‌توان تحریم‌ها را دور زد، گفت : باید حداقل معادل نیمی از صادرات کنونی که از مرز‌های استان داریم، واردات داشته باشیم، البته واردات واقعی نه اینکه واردات در حد ترانزیت سوخت باشد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران بر لزوم تقویت مراکز تجاری ایران در عراق هم تاکید کرد و یادآور شد: ما هم اکنون مراکز تجاری خوبی در سوریه و روسیه خریداری کرده ایم، اما برای فعال کردن آن نیازمند حمایت بیشتر دولت و سازمان صمت و همچنین پای کار آمدن رایزنان بازرگانی هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در ادامه خواستار رفع موانع پیش روی صدور مجوز برای برپایی نمایشگاه در عراق شد و گفت: با جدیت پیگیر برپایی نمایشگاه در سلیمانیه هستیم، اما هنوز مجوز‌های لازم در این زمینه به ما داده نشده است.

کاشفی عنوان کرد: اگر مجوز‌ها ارائه شود این آمادگی را داریم که بعد از ماه رمضان نمایشگاه را در سلیمانیه عراق برگزار کنیم.

کاشفی سپس به مشکلات متعددی که پیش روی صنعتگران و تجار وجود دارد اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین مشکلات ما در حوزه تجارت و صادرات، پیمان‌سپاری ارزی است.

وی گفت: متاسفانه هم اکنون بعد از یک سال هنوز به ادبیات مشترکی با بانک مرکزی در زمینه رفع مشکلات پیمان سپاری ارزی نرسیده ایم.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: به علاوه اخیرا صحبت‌هایی از این است که امور مالیاتی خیز بزرگی برای رفع معافیت‌های مالیاتی صادرکنندگان در نظر گرفته که اگر این کار اتفاق افتد لطمه قابل توجه به صادرات وارد خواهد کرد.

وی همچنین از دستورالعمل‌های متعددی که باعث ممنوعیت‌های پی در پی صادرات برخی از کالا‌ها می‌شود نیز گلایه کرد و یادآور شد: این کار صدمه زیادی به بازار‌های صادراتی می‌زند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه همچنین خواستار بهبود وضعیت زیرساختی مرز‌های صادراتی استان شد و تاکید کرد: این مرز‌ها نه فقط به استان کرمانشاه بلکه به سرتاسر کشور خدمات می‌دهند و باید از منابع ملی برای بهبود زیرساخت‌های این مرز‌ها بهره‌مند شویم .

 

 

انتهای پیام/د

در کشور عراق دفاتر تجاری مناسبی داریم

 

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.