رئیس جمعیت هلال احمر در صحن علنی مجلس به تشریح عملکرد این سازمان در حادثه سیل اخیر پرداخت.

۱۳۰ میلیارد تومان از منابع هلال احمر برای رسیدگی به سیل زدگان اختصاص یافتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه علنی امروز( یکشنبه ۲۵ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقوع سیل در کشور، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر بر اساس وظیفه ذاتی خود تلاش می‌کند تا در ساعات اولیه حوادث در کنار مردم باشد، لذا بر این اساس از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۹۷ تا ۲۳ فروردین سال جاری در مدتی که ۳۱ استان کشور درگیر سیل بوده‌اند، تلاش کردیم تا در ۵ محور وظیفه خود را انجام دهیم.

وی افزود: ۲ هزار و ۱۴۵ روستا و شهر و بخش تحت تأثیر سیل و سیلاب قرار گرفتند و مهم‌ترین وظیفه و محور فعالیت‌های ما خارج کردن کسانی بود که درگیر حادثه شده‌اند، لذا در مدت مذکور ۴۴۵ هزار نفر را از مهلکه خارج کرده و به مکان‌های امن منتقل کردیم.

پیوندی بیان کرد: با توجه به محاصره آب، ۸۰۹ ساعت را به رساندن مواد غذایی به نقاط لازم اختصاص دادیم.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: با توجه به اینکه سیل زدگان باید در مناطق امن اسکان می‌یافتند، حدود ۲۲۷ هزار نفر را اسکان اضطراری دادیم که باید از وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش که محل‌های مناسب را در اختیار ما قرار دادند تشکر کنیم.

وی افزود: همچنین ۴۰ هزار چادر را به تناسب شرایط در استان‌ها و شهر‌های آسیب دیده توزیع کردیم و هزینه‌هایی که از منابع داخلی هلال احمر برای جبران خسارات سیل جمع آوری شد، بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان بود.

پیوندی ادامه داد: همچنین ما بسته‌های غذایی را به شکل بسته ۷۲ ساعته و ۱ ماهه با توجه به شرایط به مناطق سیل زده رساندیم و بیش از ۱۳۰ هزار بسته را به تناسب جمعیت و پراکندگی شهرها و روستاها توزیع کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: با توجه به اینکه سیل و حادثه استرس بسیاری را بر زنان و کودکان وارد می‌کند، ما با اعزام تیم زبده روانشناس و ایجاد شادی تلاش کردیم تا مردم را از شرایط سیل خارج کنیم.

وی تاکید کرد: صد میلیارد تومان کمک نقدی به حساب جمعیت هلال احمر واریز و 30 میلیارد اقلام غیرنقدی از سوی مردم برای کمک به سیل زدگان به جمعیت هلال احمر ارائه شد که این کمک های غیرنقدی به مناطق سیل زده ارسال شده است.

پیوندی خاطرنشان کرد: از طریق دستگاه دیپلماتیک از فدراسیون جهانی صلیب سرخ درخواست کمک کرده است، 10 کشور با ارسال اقلام غذایی، قایق نجات و تصفیه آب به ایران کمک کردند اما به دلیل تحریم های آمریکا و بسته بودن حساب های ارزی، کمک های ایرانیان خارج از کشور، اتحادیه اروپا و صلیب سرخ جهانی به ایران ارسال نشد و تاکنون حتی یک دلار یا یورو به ایران کمک نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار