آغاز دوره مربیگری امداد و کمک‌های اولیه در شهرستان نیر

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر استان اردبیل از آغاز برگزاری دوره مربیگری امداد و کمک‌های اولیه کد ۳ به میزبانی شهرستان نیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نصرالله باقری، معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: این دوره از ۲۴ تا ۲۹ فروردین ماه برگزار می‌شود و در پایان افرادی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون کتبی و عملی روش تدریس شوند مدرک مربیگری کد ۳ امداد و کمک‌های اولیه صادر خواهد شد و از این افراد در دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه برای آموزش استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ نفر از شهرستان‌های استان اردبیل در این دوره شرکت کرده اند، اضافه کرد: ۹ نفر از آن‌ها خواهر و ۶ نفر هم برادر هستند که دوره‌های مدنظر را سپری خواهند کرد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به سرفصل‌های آموزشی این دوره ادامه داد: آشنایی با اندام‌ها و دستگاه‌های مختلف بدن، اولویت بندی و ارزیابی مصدوم، CPR در شرایط خاص، فوریت‌های پزشکی، آسیب‌های استخوانی، عضلانی و مفصلی، آتل بندی، فیکس کردن مصدوم، انواع پانسمان و بانداژ، انواع حمل مصدوم از سرفصل‌های این دوره است.

باقری افزود: مروری بر تاریخچه، اهداف و استراتژی‌های نهضت بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر، تروما و انواع آن، کیف نجات، تجهیزات آمبولانس و فارماکولوژی، فوریت‌های زنان و زایمان، پناه گیری و خروج ایمن، اطفا حریق و مبحث اسکان اضطراری و چادر زنی از دیگر سرفصل‌های دوره مربیگری امداد و کمک‌های اولیه کد ۳ است.

انتهای پیام/ح

دوره مربیگری هلال احمر در نیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.