مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی مقاوم سازی منازل روستاییان را از اقداماتاین بنیاد برای کاهش خسارات در بلایای طبیعی اعلام کرد.

مقاوم سازی منازل روستاییان از اقدامات بنیاد مسکن برای کاهش خسارات در بلایای طبیعیمحمد رضا رضا فرح مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: مقاوم سازی منازل روستاییان از جمله اقدامات بنیاد مسکن برای کاهش خسارات در بلایای طبیعی است که با اعطای مجموع تسهیلات به مبلغ ۳۵۶ میلیارد تومان به ۳۸ هزار واحد مسکونی فرسوده مقاوم‌سازی این واحد‌ها در حال اجراست که از این میزان عملیات مقاوم سازی واحداث ۳۳ هزار واحد به اتمام رسیده است.

رضا فرح افزود: دولت در سال ۹۸ برای مقاوم‌سازی هر واحد مسکونی روستایی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۵ درصد پرداخت می‌کند که فرصت مناسبی برای بهبود شرایط سکونت و افزایش ایمنی منازل روستاییان است

وی اضافه کرد: همچنین به منظور توسعه و عمران روستا‌ها طرح هادی در ۸۸۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تدوین شده و این طرح در ۴۰۰ روستا در حال اجراست که در١١٠روستا فاز نخست آن به پایان رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی ادامه داد: بازسازی مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی، صدور سند مالکیت برای روستاییان، جمع آوری کمک‌های مردمی برای احداث سرپناه محرومان و اعطای زمین در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر از دیگر اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان اولین نهاد انقلابی کشور در خط مقدم توسعه و عمران روستا‌ها است.

این بنیاد در ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ با گذشت کمتر از دو ماه از پیروزی انقلاب به فرمان حضرت امام خمینی رحمت الله علیه با هدف تأمین مسکن محرومان وتوسعه و عمران روستا‌ها تاسیس شد و با گذشت ۴۰ سال از انقلاب در خط مقدم توسعه و عمران روستا‌ها است.

انتهای پیام / ج

سخنان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی در باره اقدامات این بنیاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار