پدر بنیانگذار پایگاه اینترنتی افشاگر ویکی‌لیکس از دولت استرالیا خواست پسرش را به خانه بازگرداند.

درخواست پدر «جولیان آسانژ» از دولت استرالیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی گاردین، پدر جولیان آسانژ، بنیانگذار پایگاه اینترنتی افشاگر ویکی لیکس از دولت استرالیا خواست تا ضمن ورود به موضوع بازداشت پسرش، نهایت تلاش خود را برای بازگرداندن او به خانه انجام دهد.

جان شیپتون، پدر آسانژ که در ملبورن استرالیا زندگی می‌کند از اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا خواست پسرش را به خانه [استرالیا] بازگرداند.

او در مصاحبه با روزنامه «هرالد سان» گفت: موریسون، وزارت امور خارجه و وزارت تجارت استرالیا باید به شکل حساب شده‌ای این کار را انجام دهند.

موریسون پیشتر گفته بود آسانژ به عنوان یک شهروند استرالیایی مشمول کمک‌های کنسولگری می‌شود، اما شامل کمک‌های ویژه نخواهد شد.

شیپتون در حالی خواستار بازگرداندن پسرش به استرالیا شده است که پس از بازداشت او به وسیله پلیس انگلیس در روز پنج‌شنبه احتمال استرداد او به آمریکا قوت گرفته است.

شیپتون که پس از مشاهده ظاهر پسرش حین خروج از سفارت اکوادور در لندن شوک زده شده بود، افزود: من او را دیدم همانطور که پلیس او را پایین می‌آورد، ظاهرش خوب نبود. من ۷۴ ساله هستم و از او که ۴۷ سال دارد خیلی بهترم. این یک شوک است.

آسانژ روز پنجشنبه گذشته در پی لغو پناهندگی‌اش از سوی اکوادور توسط پلیس انگلیس بازداشت شد. او از سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده بود، اما رئیس‌جمهور اکوادور پس از هفت سال پناهندگی او را به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری لغو کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار