اضافه وزن، تهدید جدی برای مردم رفسنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: دوسوم جمعیت رفسنجان اضافه وزن دارند که تهدید جدی برای سلامتی است.

اضافه وزن، تهدید جدی مردم رفسنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی اسماعیلی ندیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به مناسبت هفته سلامت گفت: بیش از ۲۱ درصد جمعیت بالای ۳۵ سال شهرستان رفسنجان دیابت دارند و یک چهارم این جمعیت مبتلا به پرفشاری خون هستندو این برای مردم رفسنجان تهدید است.

وی افزود:در جامعه شهری رفسنجان دوسوم جمعیت یا افزایش وزن دارند یا چاق هستند که عدد بالایی به شمار می‌رود.

اسماعیلی ندیمی با بیان اینکه اغلب جامعه بی تحرک هستند و هیچ فعالیت ورزشی مدون ندارند، تصریح کرد: این جامعه حتما در دو سه دهه آینده به همه بیماری‌های قلبی، عروقی، مغزی سرطان‌ها و ... مبتلا می‌شوند.

وی افزود: بعضی فکر می‌کنند شیرینی خانگی چربی و قند کمتری دارد در صورتی که این میزان می‌تواند بیشتر هم باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: جمعیت بزرگسال در معرض خطرات بسیار مهمی هستند که اگر کسی مریض شود مثلا سکته مغزی بار عظیمی روی دوش خانواده و بهداشت می‌گذارد.

وی عنوان کرد: جمعیت دختران جوان و نوجوان در معرض مشکلاتی هستند که مهمترین آن سوتغذیه به معنای بدغذا خوردن است.

اسماعیلی ندیمی گفت:هشتاد درصد جمعیت دانش آموزی بین یک تا دو وعده در شبانه روز میوه می‌خورند همچنین کمبود آهن و روی برای دختران از دیگر مشکلاتی است که مطرح است، آموزش و پرورش در سنوات گذشته قرص آهن یا ویتامین دی بین دانش آموزان توزیع می‌گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان داشت: مواد لبنی و تخم مرغ ارزش غذایی بالایی برای دختران دارند سبزیجات هم در سفره غذایی باید باشد تنقلات باید به مقدار مشخص و معین باشد.

وی با اشاره به محدودیت‌های جامعه در زمینه امکانات و فضا‌های ورزشی و با تأکید بر اینکه با این حال می‌توان تحرک داشت، تصریح کرد: مشکل بی تحرکی هم در بین دانش آموزان رایج شده است که استفاده از تلفن همراه یکی از عوامل کم تحرکی بوده و زمینه پوک شدن استخوان‌ها در آینده است.

وی افزود: مشکل دیگر دانش آموزان تبلیغات رسانه‌ها در مورد پکیج‌های لاغری ست که به همین دلیل لاغری را می‌پسندند در صورتی که لاغری خوب نیست بلکه وزن متناسب خوب است که با شیوه تغذیه سالم امکانپذیر است و نیز یکی از راه‌های داشتن بدن سالم این است که استرس‌های وارده را کاهش دهیم.

انتهای پیام/ح

اضافه وزن مشکل جدی رفسنجانی ها

برچسب ها: سیلاب ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
...... از ......
۱۹:۰۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
از بس پولدارن هی می خورن
آخرین اخبار