با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط زیست اجزاء و لاشه دورأس کل و بز وحشی در مشهد کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،ابوالفضل شعبانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پیرو گزارشات معتبر دریافتی مبنی بر شکار جانوران وحشی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده هزارمسجد و اختفای اجزای آن‌ها در منازلی در مشهد، موضوع دردست بررسی قرارگرفت.

وی افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست پس از تحقیقات میدانی و اطمینان از صحت موضوع با دریافت مجوز ورود و با همراهی کارشناسان حقوقی، منازل متخلفان را بازرسی کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به کشف اجزاء یک رأس پازن (کل وحشی) از یکی از منازل و حدود ۲ کیلو گرم گوشت یک راس پازن (کل وحشی) دیگر اشاره کرد و ادامه داد:برای متخلفین در محل صورتجلسه تخلف تنظیم شد و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

شعبانی تصریح کرد:به استناد ماده ۱۲ قانون شکار و صید هر کس مرتکب شکار و صید غیر مجاز در مناطق حفاظت شده شود به مجازات حبس از سه ماه تا سه سال و یا به جزای نقدی محکوم می‌شود.

وی همچنین گفت: متخلفین بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست درازای شکار ۲ راس کل و بز وحشی باید مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به حساب جرایم شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست واریز کنند.

انتهای پیام//ف. س

شکارچیان خاطی در چنگال ماموران محیط زیست مشهد

برچسب ها: حیات وحش ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.