مدیر کل شیلات استان کرمانشاه از تولید بیش از ۲۰ هزار تنی محصولات شیلاتی در استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سیدفرزاد افضلی مدیر کل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته شاهد افزایش حدود سه هزار تنی تولید آبزیان در استان بودیم، گفت : سال گذشته ۲۰ هزار و ۱۰۵ تن انواع محصولات شیلاتی در استان تولید شد که این میزان در سال ماقبل آن ۱۷ هزار و ۲۰۶ تن بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ هزار و ۶۵۰ تن انواع ماهیان سردابی در استان کرمانشاه تولید شد، گفت : این میزان در سال قبل از آن یازده هزار و ۴۰۰ تن بوده است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه ادامه داد: مجموع تولیدات ماهیان گرمابی استان کرمانشاه در سال گذشته ۴۲۸۰ تن بود که این میزان در سال ماقبل آن ۳۷۰۶ تن بوده است.

افضلی اشاره‌ای هم به میزان تولید آبزیان در آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی مثل رودخانه‌ها در استان کرمانشاه داشت و افزود: سال گذشته میزان این نوع از تولیدات شیلاتی استان دو هزار تن بود که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که ۱۴۰۵ تن بود، رشد خوبی داشته است.

وی میزان تولید آبزیان به روش پرورش ماهی در قفس در سال گذشته را نیز ۱۱۰۰ تن عنوان کرد و افزود: این میزان سال قبل از آن ۶۴۰ تن بوده است.

افضلی میزان تولیدات ماهیان خاویاری و میگوی آب شیرین در استان کرمانشاه در سال گذشته را به ترتیب ۵۰ و ۲۵ تن عنوان کرد و افزود: این تولیدات در سال قبل از آن ۴۰ و ۱۵ تن بوده است.

مدیر کل شیلات استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به تولید ماهیان زینتی در استان کرمانشاه داشت و افزود: سال گذشته ۳.۵ میلیون قطعه ماهی زینتی در استان کرمانشاه تولید شد که این میزان در سال قبل از آن سه میلیون قطعه بوده است.

افضلی در پایان اشاره‌ای هم به برنامه ریزی برای افزایش میزان تولیدات شیلاتی استان در سال ۹۸ داشت و اضافه کرد: امسال تلاش خواهیم کرد تا میزان کل تولیدات شیلاتی استان را به ۲۴ هزار تن برسانیم .

 

 

انتهای پیام/د

۲۰ هزار و ۱۰۵ تن انواع محصولات شیلاتی در استان تولید شد

 

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.