کارشناس مسئول تولید نهال جهاد کشاورزی فارس گفت: ۱۲ میلیون اصله نهال شناسه دار پارسال در استان فارس تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لقمانی کارشناس مسئول تولید نهال جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۲ میلیون اصله نهال شناسه دار در استان تولید شد، گفت: فارس با داشتن ۳۵ نهالستان مجوز دار، مقام اول تولید نهال‌های شناسه دار و نهال‌های دانه دار را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۵ نهالستان دیگر در استان مراحل دریافت مجوز را طی می‌کنند، افزود: نی یز، جهرم، شیراز، مرودشت و سپیدان، شهرستان‌های فعال در زمینه تولید نهال سالم هستند.

لقمانی اظهارداشت: نهال‌های تولیدی علاوه بر کشور‌های همسایه و آسیای میانه به استان‌های هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، بوشهر، چهارمحال بختیاری، کرمان و یزد ارسال می‌شود.

کارشناس مسئول تولید نهال جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: استان فارس در کنار برخورداری از شرایط اقلیمی متنوع، دارای ظرفیت بالایی در زمینه تولید انواع گونه‌های باغی است که این امرباعث شده، تولید نهال‌های سالم برای انواع اقلیم‌های گرمسیری و سردسیری مورد توجه قرار گیرد.

لقمانی از تولید نهال تمام گونه‌های باغی در استان خبرداد و افزود: از جمله مزایای نهال سالم، کوتاه شدن دوره انتظار و تسریع در ورود به دوره باردهی، اطمینان باغ دار از سرمایه گذاری انجام شده در زمینه احداث باغ، اصالت نهال، کاهش هزینه‌های سم پاشی و استاندارد و نداشتن ویروس و آلودگی است.
انتهای پیام/م

فارس رتبه اول کشوری در تولید نهال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار