مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: این استان با دارا بودن بالغ بر ۳۹۰ نهالستان، دومین تولید کننده نهال کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مجیدرضا پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: این استان با دارا بودن بالغ بر ۳۹۰ نهالستان از لحاظ تعداد اصله و سطح زیر کشت، دومین تولید کننده نهال کشور است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۴۵ نهالستان دارای مجوز از سوی موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال کشور است که در این نهالستان‌ها، سالانه بالغ بر ۷ و نیم میلیون نهال استاندارد تولید می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: صنعت باغداری یک سرمایه گذاری بلند مدت اقتصادی است که بدون اطمینان از سلامت و اصالت نهال‌ها می‌تواند در معرض تهدید قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه برای تهیه نهال‌های اصیل و شناسه‌دار به نهالستان‌های دارای مجوز مراجعه شود، افزود: در این نهالستان‌ها علاوه بر ارائه نهال سالم امکان انتخاب گونه‌های مقاوم به خشکی و شوری نیز فراهم شده است.

پاکاری اضافه کرد: کاشت نهال‌های سالم و شناسه‌دار می‌تواند درختان مقاوم و باغ‌های سرشار از محصول را در آینده تامین کند.

وی با بیان اینکه در زمان تهیه نهال، فاکتور، گواهی سلامت و اصالت آن نیز دریافت شود، افزود: شناسه نهال تا زمان ثمر رسیدن درخت، جهت پیگری مشکلات احتمالی از درخت جدا نشود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: نهال‌های تولیدی استان فارس، علاوه بر ارسال به سایر استان‌ها به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

پاکاری گفت: انواع سیب، نهال‌های انار و گل‌های گوشتی، به صورت نشایی و گلدانی به کشور‌های روسیه، آسیای میانه، قزاقستان و عراق صادر شده است.

انتهای پیام/ن

تولید نهال استاندارد در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار