نماینده قم گفت: طرح‌هایی برای تحریم شرکت‌های آمریکایی در منطقه و کشور‌های اسلامی و کشور‌های همپیمان ما در حال بررسی است.

طرح‌هایی برای تحریم شرکت‌های آمریکایی در منطقه و کشور‌های اسلامی در حال بررسی استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه ۲۷ فروردین) در موافقت با طرح اقدام متقابل در برابر اعلام نام سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا، ضمن تشکر از نمایندگانی که به این طرح رأی بالایی دادند، گفت: مخالفین با این طرح، مخالفتی با اصل موضوع ندارند و درخواست دارند مباحث دیگری به آن اضافه شود بر همین اساس می‌توانند در بررسی جزئیات طرح پیشنهادات خودشان را اعلام کنند.

وی افزود: مخالفان می‌گویند چرا ارتش آمریکا را به عنوان یک نیروی تروریستی معرفی نکردید، در پاسخ به این اظهارنظر باید بگوییم آن چیزی که در طرح آمده است این است که نیرو‌های سندکام و فرماندهان آنها، ستاد کل نیرو‌های ارتش آمریکا در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم تنها شعار دهیم و آنچه می‌گوییم عملیاتی می‌کنیم، این نیرو‌ها کاملا در منطقه در دسترس نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند، پیام این طرح این است که ما با آمریکا شوخی نداریم و این شروعی است که آغازگر آن آمریکا بوده است و بداند پایان این کار دست ما خواهد بود.

امیرآبادی فراهانی اظهار کرد: رئیس جمهور احمق آمریکا از رئیس جمهور‌های گذشته بپرسد که در دوران قبل در باتلاق افغانستان و عراق گیر کرده بودند و به نظام جمهوری اسلامی برای بیرون آمدن از این باتلاق التماس می‌کردند.

وی اضافه کرد: در این طرح آمریکا تروریست اعلام شده و همکاری با آن هم، همکاری با تروریست است و ما اجازه دادیم اقدامات پیشگیرانه و پیش دستانه انجام شود، دولت را مکلف کردیم در چارچوب مصوبات رأی شورای امنیت ملی عمل کند.

امیرآبادی فراهانی گفت: همچنین از وزارت اطلاعات و واحد‌های دیگر عملیاتی درخواست کردیم اسامی فرماندهان ستاد فرماندهی و سازمان‌های پشتیبانی آنان را مشخص کنند و به قوه قضائیه برای تحت تعقیب قرار دادن معرفی کنند.

نماینده قم اظهار کرد: طرح‌هایی برای تحریم شرکت‌های آمریکایی در منطقه و کشور‌های اسلامی و کشور‌های همپیمان ما در حال بررسی است و اقدامات اینچنینی را شروع کرده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۰۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
فقط کافیست با یک جدیت و همآهنگی یکدست و همه جانبه کشورهای منطقه محور مقاومت و کشورهای غرب آسیا و روسیه و چین و هند در این تحریم مشارکت اساسی و متحد و یکپارچه........دست به اقدام عملی بزنند و در قبال این کالاها خودشان تا حد ممکن و از طرق دیگر همدیگر را همپوشانی وکمک کنند آنگاه سرعت انحطاط و سقوط به حضیض ذلت آمریکا شتاب خواهد گرفت...................
آخرین اخبار