ساخت ۴ مجتمع آبرسانی در روستا‌های ملایر

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ملایر از ساخت چهار مجتمع آبرسانی در روستا‌های ملایر خبر داد؛ و گفت: این مجتمع‌ها نیازمند تامین ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

ساخت ۴ مجتمع آبرسانی در روستا‌های ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدرضا ترکاشوند، مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ملایر در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب ساخت پنج مجتمع آبرسانی در شهرستان ملایر افزود: مطالعات ساخت چهار مجتمع آبرسانی به اتمام رسیده و به منظور آغاز عملیات اجرایی آنها، مجتمع‌های آبرسانی نیازمند تامین ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی با بیان اینکه همزمان با سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و با پیگیری نمایندگان مردم همدان در مجلس قول مساعدی مبنی بر تامین اعتبار ساخت مجتمع‌های آبرسانی در سطح روستا‌های شهرستان ملایر داده شد گفت: در حال حاضر تنها یک مجتمع آبرسانی در روستای دهلق شهرستان ملایر فعال است.

مدیر امور آب وفاضلاب روستایی شهرستان ملایر ادامه داد: بر اساس مصوبات مطالعات ساخت پنج مجتمع آبرسانی آغاز شده که از این تعداد مطالعات چهار مجتمع به اتمام رسیده و مابقی در حال انجام است.

وی اظهارداشت: هم اکنون مطالعات مجتمع آبرسانی روستای علی‌آباد دمق با ۱۱ روستا و ۹ هزار و ۹۶۴ نفر جمعیت زیر پوشش به اتمام رسیده و این مجتمع نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

ترکاشوند ادامه داد: مطالعات مجتمع آبرسانی روستایی حاشیه سد کلان با ۳۲ روستا و ۱۱ هزار و ۴۸۸ نفر جمعیت به اتمام رسیده که ساخت آن نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی با بیان اینکه ساخت مجتمع آبرسانی روستای کریم‌آباد شهرستان ملایر نیز نیازمند ۱۵۰ میلیارد ریال تامین اعتبار است، عنوان کرد: با احداث این مجتمع ۹ روستا با ۴ هزار و ۲۰۸ نفر جمعیت زیر پوشش قرار می‌گیرند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ملایر با اشاره به مجتمع «ینگی‌کند» اظهار کرد: احداث این مجتمع نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که در صورت احداث مجتمع ۸ روستا با ۱۱ هزار و ۴۰ نفر جمعیت زیر پوشش شبکه آبرسانی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این بین تنها مطالعات آبرسانی مجتمع آبرسانی حسین‌آباد ناظم به اتمام نرسیده و در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها یک مجتمع آبرسانی در شهرستان ملایر فعال است که این مجتمع از سال ۹۵ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

ترکاشوند یادآور شد: از مجموع مجتمع‌های آبرسانی، عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی روستای علی‌آباد آغاز شده و در صورت تامین اعتبار ساخت این مجتمع به اتمام می‌رسد.

وی اضافه کرد: ساخت مجمتع‌های آبرسانی نیازمند تامین اعتبارات مورد نیاز است که در صورت تامین این اعتبارات امیدواریم در سال جاری شاهد بهره‌برداری از آن‌ها باشیم.
انتهای پیام/ج


ساخت ۴ مجتمع آبرسانی در روستا‌های ملایر

برچسب ها: وزارت نیرو ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.