طالبان در بیانیه ای فهرست ۲۵۰ نفری هیات دولت افغانستان برای مذاکرات صلح با این گروه در نشست قطر را به سخره گرفت.

طالبان: نشست قطر یک کنفرانس منظم است نه یک محفل عروسی!/ همه 250 نفر نمی توانند در مذاکرات شرکت کنندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، طالبان در بیانیه ای فهرست ۲۵۰ نفری هیات دولت افغانستان برای مذاکرات صلح با این گروه در نشست قطر را به سخره گرفت.

روز گذشته دولت افغانستان لیستی 250 نفری برای شرکت در نشست قطر منتشر کرد. در این فهرست نمایندگانی از احزاب سیاسی، شخصیت های سیاسی، بزرگان جهادی، خانواده‌های قربانیان، شورای عالی صلح، علما، شورای ملی، جامعه مدنی، زنان، جوانان، خبرنگاران، مقام های حکومتی و بزرگان و متفذین قومی در آن حضور دارند.

طالبان در بیانیه خود تاکید کرده است که از میان این لیست فقط باید شخصیت های محدود سیاسی و بزرگان قومی در نشست پیش رو شرکت کند.

در اعلامیه طالبان تاکید کردند: تنظیم کنندگان کنفرانس برنامه ندارند که این تعداد افراد را تنها از کابل بپذیرند؛ همچنین در کنفرانس ها این گونه اشتراک ها رواج نیست.

همچنین افزوده است: تهیه کننده های لیست در کابل باید درک بکنند این یک کنفرانس منظم و برنامه ریزی شده در یک کشور دور دست خلیجی است، نه مراسم عروسی و یا مهمانی در یکی از هتل کابل!

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، طالبان ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار