مدیر پروژه چهارباغ از آغاز به کار عملیات اجرایی محور میانی چهارباغ که قبل از نوروز ۹۸ متوقف شده بود خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سعید سهرابی مدیر پروژه چهارباغ اظهار کرد: مقدمات عملیات اجرایی محور میانی چهارباغ که قبل از نوروز ۹۸ متوقف شده بود طی چند روز گذشته و از سمت دروازه دولت مجددا آغاز به کار کرد، طرح میانی پیاده راه چهارباغ عباسی براساس استاندار‌های میراث کشور شکل گرفته و شامل شش حوض و یک آبراهه مربوط به عصر صفوی است.
وی با اشاره به اینکه طرح در نظرگرفته شده برای قسمت میانی چهارباغ، طرحی ساده به دور از آشفتگی بصری، اما در عین حال جذاب است افزود: طرح میانی چهارباغ از میدان امام حسین (ع) تا میدان انقلاب (ع) است که طرح میدان امام حسین تا خیابان آمادگاه تقریبا کامل شده و طراحان در حال بررسی نوع مبلمان و نورپردازی پیاده راه چهارباغ هستند.
سهرابی ادامه داد: طی فراخوان اعلام شده، پیش طرح یک شرکت برای قسمت میانی چهارباغ برگزیده شد، اما هیئت داوری نظر قطعی در مورد طرح اصلی نداده است و تمامی فعالیت‌های شهرداری اصفهان در این زمینه، تحت نظر کارشناسان میراث کشور انجام می‌شود.
مدیر پروژه چهارباغ تاکید کرد: با اشاره به ارزش ملی پیاده راه چهارباغ، ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی کشوری کارشناس و ناظر مقیم برای نظارت بر طرح پیاده راه چهارباغ دارد و به لحاظ حساسیت‌های تاریخی خاک برداری قسمت میانی این پیاده‌راه به صورت مکانیزه انجام نمی‌شود و این عملیات دستی خواهد بود.
وی افزود: کارشناسان میراث کشور در حال کار بر روی طرح نهایی محور میانی چهارباغ هستند تا این طرح با جزئیات بیشتر و همخوان با تاریخ و میراث کشور باشد.
 

انتهای پیام/ی
 
 


طرح آماده سازی چهارباغ، زیبا، اما ساده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.