سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نطنز از ثبت درخت چنار کهنسال بازار نطنز در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین یزدانمهر، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نطنز اظهار کرد: درخت چنار کهنسال بازار باغشهر تاریخی نطنز واقع در میدان بازار پس از انجام مراحل و تشریفات قانونی لازم به شماره ۴۷۲ در تاریخ ۹۷/۶/۱۴ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید.

وی افزود: باتوجه به ثبت این اثر طبیعی هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت این درخت کهنسال شود، ممنوع است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نطنز تاکید کرد: درخت چنار کهنسال مقابل مسجد جامع نطنز که اکنون تبدیل به بیش از ۲۰ درخت چنار شده (در واقع درختان فعلی، پاجوش‌های درخت اصلی بوده است) از پایه و ریشه دو هزار ساله برخاسته و این ۲۰ درخت بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال قدمت دارند.

گفتنی است مسجد جامع نطنز مجموعه‌ای تاریخی است که در دوران الجایتو (سلطان محمد خدابنده) و پسرش ابوسعید بهادرخان بین سال‌های ۷۰۴ تا ۷۰۹ هجری ساخته شده است.
 
انتهای پیام/ی
 
 


حفاظت از چنارِ کهنسال نطنز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.