منصوری گفت: بزرگترین نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۳۰ هزار مگاوات با موافقت وزیر صمت در ساوه اجرایی می‌شود.

راه اندازی بزرگترین نیروگاه خورشیدی منظقه با ظرفیت ۳۰ هزار مگاواتبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت؛ محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از راه اندازی بزرگترین نیروگاه خورشیدی در منطقه با ظرفیت ۳۰ هزار مگاوات در ساوه خبر داد و گفت: این نیروگاه به نسبت تولید برق در اوایل انقلاب که ۵ هزار مگاوات بود، بزرگترین نیروگاه محسوب می‌شود، زیرا تا به حال نیروگاه بالای ۱۰۰ مگاوات خورشیدی در کشور نداشتیم.

وی افزود: سرمایه‌گذار پروژه بزرگترین نیروگاه خورشیدی منطقه، خارجی است و وزیر صمت نیز دستورهای  اولیه را برای اجرایی شدن این پروژه صادر کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این پروژه در شهرستان ساوه اجرایی می‌شود و سعی داریم تا پروژه‌ای ملی که ۳ هزارمگاوات برق سراسری را افزایش خواهد داد را به اجرا درآوریم.


بیشتر بخوانید: راه‌اندازی ششمین نیروگاه خورشیدی جهان در استان کرمان/ استفاده از انرژی‌های نو برای تولید برق در کشور


وی به میزان سرمایه این پروژه اشاره کرد و افزود: ۵/۶ میلیارد دلار سرمایه برای افتتاح این پروژه تخصیص و تحریم‌ها تاثیری در اجرایی شدن آن نخواهد گذاشت. در حال حاضر وزیر صنعت دستور اجرایی شدن آن را داده، ولی باید معاونت مربوطه قراردادی را منعقد کنند تا پس از تولید، طبق قرارداد برق تولید شده را به دولت بفروشند و دولت نیز ملزم به خرید برق از آنها شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: چنانچه تحریم‌های داخلی رفع شود ما به راحتی می‌توانیم با تحریم‌های خارجی مقابله کنیم. به صورت دقیق زمان دقیق بهره برداری و افتتاح آن مشخص نیست، ولی اگر امکانات اولیه را مهیا کنیم احتمال اینکه تا یکسال آینده به این پروژه به اتمام برساند بالاست.

پایان پیام/

 تحریم‌ها در راه اندازی پروژه نیروگاه خورشیدی ساوه تاثیری ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
تحریمها و دست اندازهای داخلی واقعا از خارجی ها بدتر هستن
آخرین اخبار