از ابتدای حوادث سیل در برخی مناطق کشور ارسال کمک‌های مردم استان مرکزی همچنان ادامه دارد.

سیل کمک‌های مردم استان مرکزی به مناطق سیل زدهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، از ابتدای جاری شدن سیل در برخی از استان‌های کشور سیل کمک‌های نقدی و غیر نقدی و حتی نیروی انسانی از استان مرکزی به مناطق سیل زده به خصوص استان‌های لرستان و خوزستان که استان مرکزی به نوعی معین این استان‌ها می‌شود ارسال شده و این کمک‌ها تا رسیدن به وضعیت عادی همچنان ادامه دارد.

از جمله اقدامات اخیر استقرار موکب اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با نام موکب حضرت سیدالشهدا (ع) در اهواز است تا به به هموطنان سیل زده خدمات ارائه کند که خدمات پزشکی، دارویی، بهداشتی و تهیه و توزیع روزانه ۵ هزار پرس غذای گرم از مهم‌ترین خدمات این موکب است.

حجت الاسلام حسین دلاوری مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی گفت: این موکب از تاریخ ۳۰ فروردین تا زمانی که اوضاع به شرایط عادی بازگردد در محل امامزاده علی ابن مهزیار (ع) دایر است و به هم وطنان سیل زده در استان خوزستان خدمت رسانی می‌کند.

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی همچنین ۸۰ کارتن بسته‌های بهداشتی شامل پد بهداشتی، شامپو، صابون، خمیردندان و مسواک، مایع دستشویی، دستمال کاغذی و... در میان سیل زدگان توزیع کرده است است.
موکب اداره کل اوقاف استان مرکزی (موکب سید الشهدا (ع)) در اربعین حسینی در مسجد براثا در شهر کاظمین به زائرین حسینی خدمت رسانی می‌کند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی هم به عنوان ستاد معین استان لرستان، احداث وتعمیر ۲ هزار واحد مسکونی را دراین استان به عهده گرفته است.

ایفای نقش نیرو‌های متخصص استان مرکزی در مناطق سیل زده

ارسال محموله ۵۰ میلیارد ریالی کمک‌های مردم استان مرکزی، ایفای نقش صنایع استان مرکزی در بازسازی مناطق سیل‌زده، خدمت رسانی ١٠٠دستگاه ماشین‌آلات تخصصی وامدادی به سیل زدگان، پخت وتوزیع هزارن پرس غذا در روزتوسط موکب داران شهر‌های مختلف استان مرکزی در لرستان وخوزستان، ارسال و توزیع کاروان کمک‌های مردمی متشکل از ۵۰ دستگاه کامیون شامل اقلام مصرفی و لوازم‌خانگی به استان لرستان، خدمات پزشکی توسط نیرو‌های متخصص، پل سازی و جاده سازی توسط نیرو‌های مهندسی سپاه استان مرکزی از دیگر کمک‌ها به سیل زدگان است.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی با اشاره به اینکه کمک‌های انسان دوستانه ملت ایران در کمک به مناطق سیل‌زده کشور موجب انسجام ملی در سطح کشور شد تاکید کرد: استان مرکزی تا بازسازی مناطق سیل‌زده از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: سیل ، امداد و نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.