رئیس کنگره بین المللی طب تولید مثل گفت: تاکنون۱۲ هزار کودک با استفاده از تکنیک‌های درمان ناباروری در مرکز تحقیقاتی درمانی ناباروری یزد متولد شده اند.

تولد ۱۲ هزار کودک در مرکز ناباروی در یزدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، افلاطونیان رئیس هشتمین کنگره بین المللی و جشنواره دانشجویی طب تولید مثل یزد گفت: تاکنون بیش از ۱۲ هزار کودک با استفاده از تکنیک‌های درمان ناباروری در مرکز تحقیقاتی درمانی ناباروری یزد متولد شده اند.

افلاطونیان افزود: هشتیمن کنگره بین المللی و جشنواره دانشجویی طب تولید مثل و سومین کنگره بین المللی ژنتیک، در راستای افزایش سطح علمی متحصصان طب تولید مثل، تبادل تجربیات میان دانشمندان و محققان و حمایت از پژوهش‌های دانشجویی مرتبط با طب تولید مثل، امروز و فردا در  یزد برگزار می‌شود.

عبدلی دبیرعلمی کنگره بین المللی طب تولید مثل گفت: در این کنگره از مجموع ۳۶۴ مقاله ارسالی به دبیرخانه ۴۱ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۸۲ مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.

عبدلی افزود: در این کنگره همچنین ۱۶ مقاله برگزیده دانشجویی به صورت شفاهی ارائه و از صاحبان آن‌ها تجلیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: در این همایش بین المللی که ۷۰۰ نفر از متخصصان داخلی و خارجی شرکت دارند ۴۶ محقق داخلی و خارجی از کشور‌های انگلستان، استرالیا، نیوزیلند، عمان، ایتالیا، چین و قزاقستان سخنرانی خواهند کرد.

دکتر عبدلی گفت: همچنین برپایی چهار کارگاه تخصصی در خصوص ژنتیک و ناباروری مردانه، سقط‌های مکرر، تشخیص ژنتیکی قبل و بعد از تولد و نقش ژنتیک و روش‌های کمک باروری از موضوعاتی است که در سومین کنگره بین المللی ژنتیک مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

دکتر عبدلی گفت: آندو کرینولوژی و ایمونولوژی باروری، اهدای تخمک و جنین و رحم جایگزین، اپیدمیولوزی باروری، تکنیک‌های کمک باروری، حفظ باروری، آندرولوژی، ژنتیک و باروری، جراحی و لاپاراسکوپی در درمان ناباروری، سلول‌های بنیادی و فیزیولوژی باروری از مهمترین موضوعاتی است که در این کنگره در خصوص آن‌ها بحث و تبادل نظرمی شود.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.