ضرر میلیاردی به محیط زیست خراسان رضوی/ محکومیت بیش از هزار شکارچی متخلف

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی گفت: هزار و ۳۹ شکارچی متخلف پارسال در خراسان رضوی با ۲۰۲ قبضه سلاح شکاری دستگیر شدند.

ضرر میلیاردی به محیط زیست و محکومیت ۱۰۳۹ شکارچی متخلف

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی گفت: لاشه ۲۳۸ راس پستاندار، دستگیری ۱۰۳۹ شکارچی متخلف و ۳۰ میلیارد ریال ضرر به محیط زیست وحشی از قبیل قوچ و میش، آهوی وحشی، کل و بز، گراز و ۴۰۷ قطعه پرنده وحشی که توسط شکارچیان شکار و صید شده بودند، نیز کشف شد.

وی اظهار داشت: پارسال بیش از ده هزار قطعه ماهی و ۱۹ هزار قطعه انواع گونه‌های جانوری از قبیل ۱۶ هزار عقرب و سایر پرندگان وحشی از صیادان هم کشف شد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی همچنین گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان  پارسال موفق به خروج نزدیک ۳۰ هزار راس دام (گوسفند و بز) که به طور غیر مجاز در مناطق چهارگانه محیط زیست در حال چرا بودند، شدند و برای مالکان متخلف دام‌ها تشکیل پرونده شد.

همتی، درباره ممانعت از آلودگی‌های زیست محیطی هم افزود: پارسال از ۷۲۸ مورد آلودگی منابع آب، هوا و خاک جلوگیری به عمل آمد و به ۵۶۷ واحد صنعتی جهت رفع آلودگی اخطاریه‌های زیست‌محیطی صادر شد.

وی تصریح کرد: متخلفان در سال ۹۷ مبلغ ۳۰ میلیارد ریال خسارت به حفاظت محیط زیست خراسان رضوی وارد کردند که مقادیری از این جرایم به حساب خزانه واریز و بقیه در دست پیگیری است.
 
انتهای پیام//ف.غ
 

۴۰۷ قطعه پرنده وحشی صید شده در خراسان رضوی، کشف شد

برچسب ها: محیط زیست ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار