مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار مدارس سبز در این استان ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، پیروز کرمی در نشست مدیران آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در مدارس سبز از انرژی‌های تجدید ناپذیر استفاده شده و مسائل زیست محیطی در برنامه درسی و فعالیت‌های روزانه مدرسه مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این شرایط دانش آموز نسبت به محیط زیست حساسیت بیشتری دارد، عنوان کرد: در این مدارس محل و موقعیت ساختمان، نور و متغیر‌های مربوط به آن، دما و کیفیت هوای داخل، صدا، فضای آموزشی، بهینه سازی مصرف انرژی و معماری همساز با اقلیم و ایمنی مدارس مورد توجه قرار می‌گیرد.

کرمی با تشریح برنامه جذب خیرین مدرسه ساز ابراز کرد: در صورت تامین ۳۰ درصد هزینه یک فضای آموزشی توسط خیرین، ۷۰ درصد دیگر توسط اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تامین می‌شود.

وی تصریح کرد:جایگزینی بخاری‌های نفتی و استاندارد سازی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و صنعتی سازی ساختمان‌های دو و سه کلاسه از اولویت‌های این اداره کل در سال ۹۸ است.

زهرایی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست خواستار توجه بیش از پیش مدیران آموزش و پرورش به کیفی بخشی برنامه‌ها، جشنواره‌های تدریس و ساماندهی نیروی انسانی در حوزه اموزش ابتدائی شد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از اجرای جشنواره الگو‌های برتر تدریس و نشست‌هایی کتابخوانی در مراکز یادگیری محلی برای نخستین بار در حوزه سواد اموزی خبر داد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت شورا‌های پشتیبانی سواد آموزی به جد در دستور کار است.

سید حمدالله خواهش نیک بیان کرد: اجرای طرح‌های مکمل سوادآموزی و طرح‌های ملی بویژه نماز کلید بهشت همراه با پوشش فعالیت‌ها در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم از مهمترین برنامه‌های حوزه سواد آموزی در سال ۹۸ است.

انتهای پیام/غ

حذف بخاری های نفتی از مدارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.