حجت الاسلام و المسلمین صادقی واعظ گفت: امام زمان (عج) شباهت بسیاری با خورشید برای پایداری جهان دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه فروغ یار سالهاست در ابر غیبت پنهان است؛ چشم‌ها خیره در حسرت دیدار رخسار معشوق، اشک باران است؛ روز‌ها جایش را به شب و شب‌ها به روز می‌دهد و تنها حسرت بر جای می‌گذارد؛ گویند او خواهد آمد و عالمیان را از وجود خود مسرور خواهد ساخت؛ شادی و آرامش را به مشتاقان خود ارمغان می‌دهد؛ اما ابر‌ها صورت محبوب را پوشانده و همگان را از حضورش محروم ساخته؛ ابری که چشمان ما را خاموش کرده و توان دیدن ماه تابان ولایت را نداریم؛ به کجا می‌رویم بدون او؛ مگر دل طلب یار را ندارد؛ چاره‌ای بیندیش‌ ای منتظر! یار کجاست؟ محبوب کجاست؟

سالهاست از دیدار امام و موعود عالم حضرت مهدی (عج) محروم هستیم؛ او در میان ماست، ولی چشمان آلوده ما قادر به دیدن امام بزرگوار نیست؛ وظیفه ما چیست؟ چه باید کنیم تا امام زمان (عج) بیاید ...؟

بزرگترین اشتباه در انتظار فرج /  جایگاه خورشید و مهدویت در منظومه شمسی و آفرینش
 امام زمان (عج ) کجاست؟

دوره غیبت امام زمان (عج) از ۲۶۰ هجری قمری آغاز شده است و تا امروز در سال ۱۴۴۰ ادامه دارد؛ حدود ۱۱۸۰ سال از زمان غیبت امام زمان (عج) می‌گذرد و همچنان پرده غیبت ادامه دارد؛ منتظران ایشان مشتاق هستند تا بدانند آن حضرت در کجا هستند و چه زمانی می‌توانند چهره مبارک شان را ببینند، اما سالهاست در حسرت این لحظه با چشمانی اشک بار همچنان در انتظار محبوب خود هستند؛ به راستی او کی خواهد آمد؟!...

بر همین اساس حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صادقی واعظ در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بر اساس روایات بسیار به نقل از پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) و حتی خود امام زمان (عج) بار‌ها گفته شده، ایشان میان امت خود حاضرند و بر اعمال ما ناظر هستند و این ما هستیم که نمی توانیم چهره مبارک ایشان را ببینیم و دلیل نمی‌شود که امام زمان (عج) میان مردم حضور نداشته باشند.

وی ادامه داد: هر آنچه در عالم انجام می‌شود، امام زمان (عج) از آن مطلع هستند و شاهد و ناظر برتمام اتفاقات به ویژه اعمال ما؛ نامه اعمال ما را آقا امام زمان (عج) امضا می‌کنند و در روز قیامت ما را از چگونگی اعمالمان باخبر می‌سازند.

بزرگترین اشتباه در انتظار فرج /  جایگاه خورشید و مهدویت در منظومه شمسی و آفرینش

دلیل غیبت طولانی و ظهور نکردن امام زمان (عج ) چیست؟ 

مشتاقان زیادی در انتظار امام زمان (عج) هستند، ولی همچنان غیبت ایشان ادامه دارد و ما در حسرت دیدار آن حضرت هستیم؛ حجت الاسلام و المسلمین صادقی واعظ در تشریح دلایل غیبت طولانی و ظهور نکردن امام زمان (عج) بیان کرد: حضرت مهدی (عج) میان امت خود حضور دارد، ولی ظاهر نیست؛ در حقیقت ما منتظر ظهور ایشان هستیم نه حضور؛ امام زمان (عج) ناظر و شاهد اعمال ما هستند و تنها دلیل به چشم ندیدن آن حضرت گناهان ماست. ابر گناه جلوی ماه تابان ولایت را گرفته و ما قادر نیستیم ایشان را ببینیم؛ ما آنقدر در گناهان خود غرق شده ایم که غافلیم اما امام ما مشتاق دیدار امت خود است.

این کارشناس مذهبی افزود: ما مقصر محروم شدن از دیدار امام عصر خود هستیم. تنها چاره‌ی آن پرهیز از گناه است؛ هر چه گناهان بیشتر شود غیبت طولانی‌تر و زمان ظهور امام زمان (عج) به تاخیر می‌افتد. امام زمان (عج) حاضرند، اما به دلیل گناهان، چشمان ما قادر به دیدن ایشان نیست و از ظهور محروم هستیم؛ باید به فکر چاره برای حال خود باشیم.

بزرگترین اشتباه در انتظار فرج /  جایگاه خورشید و مهدویت در منظومه شمسی و آفرینش

آفرینش با مهدی موعود (عج ) پا برجاست

حجت الاسلام و المسلمین صادقی واعظ با اشاره به شباهت منظومه شمسی و خورشید با مقام امام زمان (عج) در عالم آفرینش تاکید کرد: خورشید منبع استقامت و انرژی منظومه شمسی است؛ اگر خورشید نباشد سیاره‌ای وجود ندارد؛ حرکت منظم سیاره‌ها در یک مدار به دور خورشید وابسته به وجود آن است؛ خورشید برکت دارد؛ وجود خورشید سبب توان و سکون عالم است؛ اگر خورشید نباشد کرات از بین می‌رود؛ روز و شب، گرمای زمین، حاصلخیزی خاک، بارش باران و... از وجود خورشید است؛ خورشید برکات زیادی دارد و تنها زمانی که پشت ابر است به ظاهر اثرش کم می‌شود، ولی در حقیقت حتی پشت ابر نیز وجود دارد، ولی احساس نمی‌شود.

وی افزود: وجود امام و حجت عصر نیز مانند خورشید است؛ تایید عالم به دست امام زمان (عج) است؛ ثبات عالم، بارش باران، روز و شب، برکت و روزی و ... به وسیله امام زمان (عج) است.

بزرگترین اشتباه در انتظار فرج /  جایگاه خورشید و مهدویت در منظومه شمسی و آفرینش

 خورشید هیچ وقت پشت ابر نمی ماند

حجت الاسلام و المسلمین صادقی واعظ عنوان کرد: عالم آفرینش وابسته به حضور و ظهور امام است؛ زمین یک لحظه بدون حجت باقی نمی‌ماند؛ اگر امام و حجت نباشد قیامت بر پا می‌شود؛ بالاخره روزی فرا می‌رسد و امام زمان (عج) ظهور خواهد کرد و جهان از برکت ایشان مسرور خواهد شد؛ همانطور که عالم به گرمای خورشید نیاز دارد و هیچ وقت پشت ابر نخواهد ماند امام نیز از پشت ابر غیبت بیرون خواهد آمد؛ خورشید هیچ وقت پشت ابر نمی‌ماند.

 اعمال ما چگونه ثبت می شود؟

حجت الاسلام و المسلمین صادقی واعظ در خصوص چگونگی ثبت اعمال ما گفت: اعمال ما غیر از اینکه در قیامت برابر خداوند ارائه می‌شود زمان و مکان اعمال توسط فرشتگان، پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) به ویژه امام زمان (عج) ثبت می‌شود؛ امام زمان (عج) حجت خداست. هر آنچه در عالم انجام می‌شود به امام به عنوان شاهد اعمال تحویل داده می‌شود؛ اعمال و رفتار زننده، میان ما و امام سدی قرار می‌دهد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به نقش اعمال بر ارتباط ما با امام افزود: کیفیت اعمال، تعیین کننده ارتباط ما با حجت خدا و امام است؛ اعمال خوب صد‌ها برکت دارد و یکی از آن دیدن امام است؛ اعمال چه خوب و چه بد ارائه می‌شود و آثارش شامل حال ما می‌شود؛ ابر اعمال ماست که بین ما و امام فاصله انداخته است.

بزرگترین اشتباه در انتظار فرج /  جایگاه خورشید و مهدویت در منظومه شمسی و آفرینش

حجت الاسلام و المسلمین صادقی واعظ با اشاره به بزرگترین اشتباه در فرج گفت: علی ابن مهزیار بیست بار به حج مشرف شد تا امام زمان (عج) را ملاقات کند؛ غافل از اینکه امام هر بار ابن مهزیار را کنار کعبه می‌دیدند، ولی ابن مهزیار قادر به دیدن امام نبود. آخرین بار فردی از طرف امام زمان (عج) پیغامی آورد؛‌ ای پسر مهزیار امام تو هر بار کنار کعبه تو را می‌بیند، ولی تو غافل هستی.

وی افزود: ابر گناهان مانع تابش ظهور حجت خدا بر امت است و تنها راه دیدار امام پرهیز از گناه است.

حسرت منتظران در آخرت و قیامت برای غافل بودن از حضور امام زمان (عج )

حجت الاسلام و المسلمین صادقی واعظ گفت: مردم در زمان‌های مختلف آنقدر مشغول امور زندگی، مادیات و به دنبال گذارندن بیهوده وقت خود هستند که از حضور امام زمان (عج) غافل می‌شوند؛ توجه به مادیات و وابستگی به دنیا و افزایش گناهان ما را از وجود با برکت امام زمان (عج) محروم می‌سازد؛ امام در میان ماست؛ با ما می‌نشیند، می‌ایستد؛ ناظر اعمال ماست؛ در شادی و غم ما حضور دارد؛ این ما هستیم که او را نمی‌بینیم.

این کارشناس مذهبی افزود: در آخرت و روز قیامت هنگامی که امام زمان (عج) در مقابل دیدگان همگان حاضر و ظاهر می‌شود همه حسرت می‌خورند و می‌گویند در زمان حیات بار‌ها ما ایشان را دیده ایم و از حضورشان غافل بودیم؛‌ ای کاش لحظه‌ای بر زندگی و اعمال خود تامل می‌کردیم و امروز در حسرت نبودیم.

گفتنی است نامه اعمال و سرنوشت در شب‌های قدر به دست مبارک و امضای امام زمان (عج) رقم می‌خورد و ایشان حاضر، شاهد و ناظر بر اعمال ماست؛ وظیفه‌ی ما دوری از گناه برای سعادت دیدار امام زمان (عج) حجت خدا است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اللهم عجل لولیک الفرج
آخرین اخبار