مدیر حفط نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: ملخ‌های صحرایی به اراضی کشاورزی فارس وارد نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید دبیری مدیر حفط نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: ملخ‌های صحرایی که به برخی مناطق این استان هجوم آورده اند هنوز به اراضی کشاورزی وارد نشده و مبارزه با آن‌ها در اراضی منابع طبیعی در حال انجام است.

وی افزود: بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی استان فارس مورد سم پاشی قرار گرفته و مبارزه با این آفت کشاورزی که یکی از خطرناک‌ترین آفت‌های شناخته شده در این حوزه است در فارس همچنان ادامه دارد.

دبیری ادامه داد: علاوه بر سم پاشی اراضی منابع طبیعی در شهرستان داراب بیش از ۱۵۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی طی سه پرواز هواپیمای سم پاش، سمپاشی شده است.

وی با اشاره به این که سه شهرستان داراب، زرین دشت و لامرد بیش از سایر شهرستان‌های استان با هجوم ملخ‌ها مواجه اند تاکید کرد: رصد و مقابله با ملخ‌های صحرایی در شهرستان‌هایی که بیشتر با این آفت مواجه شده اند در حال انجام است البته به سایر شهرستان‌ها همچون فراشبند، مهر، ممسنی، کازرون و رستم نیز هشدار‌هایی در خصوص مقابله با ملخ صحرایی داده شده است.

مدیر حفط نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس در خصوص نقاط مرزی استان فارس با استان هرمزگان نیز اظهار داشت: با توجه به این که شرایط در استان هرمزگان شرایط مساعدی گزارش نشده از این رو شاهد تشدید مراقب، رصد و پایش اراضی در نقاط مرزی استان فارس با هرمزگان هستیم تا شاهد کمترین خسارت به اراضی استان فارس باشیم.

ملخ‌های (صحرایی) دریایی یک گروه از ملخ‌های پرنده و جزء مضرترین انواع این گونه ها هستند. این ملخ‌ها بومی ایران نیستند و از صحرای عربستان حرکت کرده و وارد استان‌های جنوبی شده اند.

ملخ‌های دریایی از تمامی گیاهان مثمر و غیرمثمر تغذیه و خسارت زیادی به کشاورزان و منابع طبیعی وارد می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/م

سم پاشی بیش از هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار