مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: استان فارس برای مقابله با هجوم احتمالی ملخ‌های صحرایی آمادگی کامل دارد.

 حمید دبیری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بیان کرد: ملخ‌های صحرایی به عرصه منابع طبیعی و مراتع شهرستان‌های جنوبی استان از جمله لارستان و داراب هجوم آورده اند که تا کنون گزارشی از خسارت به باغات و مزارع دریافت نشده است.

وی با بیان اینکه بالگرد سمپاش و امکانات اولیه برای مقابله با حمله احتمالی ملخ‌ها مهیا شده است، از کشاورزان خواست در صورت مشاهده ملخ‌های مهاجم به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

دبیری اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی از جمله مناطق درز و سایه بان و چاه نهر شهرستان لار از ساعت ۵ صبح تا به این لحظه سمپاشی شده است.

وی اظهار کرد: نیرو‌های سازمان جهاد کشاورزی فارس تا کنون اقداماتی شامل خرید ۸۰ میلیون تومان سم مخصوص ملخ (دلتا مترین یو ال وی)، خرید بنزین هواپیما و آماده سازی هواپیمای سم پاشی در فرودگاه علی آباد بیضاء انجام داده اند.

دبیری با اشاره به اینکه ملخ‌های (صحرایی) دریایی یک گروه از ملخ‌های پرنده و جزء مضرترین انواع این گونه ها هستند، افزود: این ملخ‌ها بومی ایران نیستند و از صحرای عربستان حرکت کرده و وارد استان‌های جنوبی شده اند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: ملخ‌های دریایی از تمامی گیاهان مثمر و غیرمثمر تغذیه و خسارت زیادی به کشاورزان و منابع طبیعی وارد می‌کند.

انتهای پیام/ت

آمادگی برای مقابله با حمله ملخ‌ها به مزارع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار