سلیمانی با اشاره به افزایش حق بیمه غیردولتی‌ها از افزایش ۲۹ درصدی حق بیمه‌ واحد‌های تولید خبر داد.

حق بیمه واحد‌های تولیدی ۲۹ درصد افزایش یافت/ جزییات طرح صندوق خسارات ناشی از بلایای طبیعیبه گزارش خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا سلیمانی امیری، مدیرعامل بیمه مرکزی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اظهار کرد: نظام کارآمد بانکی و مالی به فعالیت رشد بیمه و بورس در آن کشور باز می‌گردد. ایجاد اطمینان بخشی بالا در سرمایه گذاری‌های بورسی و بانکی از جمله وظایف بیمه است.

وی افزود: صنعت بیمه می‌تواند از سرمایه گذاری‌های خرد جامعه برای تأمین مالی استفاده کند. در حال حاضر سهم پرتفوی بیمه کشور ۶۰ هزار میلیارد تومان است که می‌تواند به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان برسد.

سلیمانی با اشاره به اهمیت انتشار اوراق بیمه در بازار سرمایه گفت: مهم‌ترین اتفاق در زیر مجموعه این نمایشگاه اجرایی شدن انتشار اوراق بیمه‌ای در بازار سرمایه است. کشور‌های توسعه یافته در سال ۲۰۱۸ حدود ۳۰ میلیارد دلار اوراق بیمه صادر و به فروش رساندند.

مدیرعامل بیمه مرکزی گفت: با توجه به تحریم‌ها اکثر شرکت‌های بیمه‌ای بین المللی کشور ما را ترک کردند، اما خوشبختانه تمام شرکت‌های بیمه‌ای داخلی به طور کامل جای خالی آنها را با همکاری یکدیگر پر کردند. سال گذشته حق بیمه پرداختی از جانب تولید ۲۹ درصد افزایش یافته است که این یک خبر خوش بیمه است.

سلیمانی تأکید کرد: تصویب صندوق خسارات حوادث طبیعی کار بسیار بزرگی است که در صورت تصویب منازل مسکونی تنها در سال قادر به پرداخت ۱۲۰ هزار تومان خواهند بود که ۶۰ هزار تومان آن از سوی دولت و ۶۰ هزار تومان آن توسط صاحبان منازل و واحد‌های تجاری صورت می‌گیرد.

مدیرعامل بیمه مرکزی گفت: تنها ۱۸ درصد سرمایه بیمه از سرمایه گذاری در بورس تامین می‌شود که اصلا عدد قابل قبولی نیست. سهم بیمه زندگی در سال گذشته ١٥ درصد افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار