با هدف ارتقای فرهنگ دوچرخه سواری، پیشگیری از آلودگی هوا و حفظ سلامتی، پزشکان مشهدی پرچمدار پویش سه شنبه‌های بدون خودرو هستند.

پزشکان مشهدی و سه شنبه‌های بدون خودروبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گروهی از پزشکان مشهد اعم از عمومی و متخصص در روز‌های مختلف هفته به ویژه روز‌های سه شنبه با دوچرخه به محل کار خود می‌روند.

سازمان نظام پزشکی مشهد در راستای استمرار فرهنگ دوچرخه سواری و با هدف جامعه‌ای سالم و آشتی با طبیعت هر سال برنامه‌های مختلف مانند تقدیر از پزشکانی که از دوچرخه برای رفت و آمد استفاده می‌کنند، برگزار می‌کند.

در برنامه دوچرخه سواری گروهی پزشکان مشهد که به تازگی از میدان پارک تا انتهای بولوار وکیل آباد این شهر برپا شد، دکتر علی بیرجندی نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی هم حضور داشت.

هم اکنون هفت هزار و ۵۰۰ پزشک در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد فعالیت دارند که ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از این تعداد پزشکان متخصص و بقیه پزشک عمومی هستند.

سه شنبه‌های بدون خودرو پویشی است که با هدف استفاده کمتر از خودرو‌های تک سرنشین در کشور از سال ۱۳۹۴ ابتدا از شهر اراک آغاز شد تا از این طریق شهروندان در روز سه شنبه به جای استفاده از خودرو شخصی، گزینه‌های مفیدتر مانند دوچرخه سواری، پیاده روی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا خودرو اشتراکی را برای انجام کار‌های روزانه جایگزین کنند.

ستاد اجرایی این پویش با هدف توسعه فرهنگ زندگی در شهر دوستدار سلامت و محیط زیست، در دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد تا با نظارت و هماهنگی ۳۱ دفتر محیط زیست و توسعه پایدار ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها این هدف را در سراسر کشور دنبال کند.

انتهای پیام // ف. ک


پزشکان پرچمدار سه شنبه‌های بدون خودرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.