رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سپیدان گفت: سبد غذایی در میان زنان باردار نیازمند این شهرستان توزیع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیاوش کریمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سپیدان با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۷۴ مورد مشاوره رایگان به اهالی این شهرستان در زمینه تغذیه ارائه شده، بیان کرد: زنان باردار بی بضاعت در این شهرستان شناسایی شدند که سبد غذایی در میان آنان توزیع شد.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود آهن و ویتامین D در رشد نوجوانان تصریح کرد: پارسال ۲۹ هزار و ۶۶۴ قرص آهن بین یک هزار و ۸۵۴ دانش آموز دختر مقطع متوسطه اول و دوم شهرستان سپیدان توزیع شد.

کریمی ادامه داد: ۲۹ هزار و ۳۰۴ عدد مکمل ویتامین D نیز با هدف پیشگیری از پوکی استخوان در اختیار سه هزار و ۶۶۳ دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه اول و دوم این شهرستان قرار گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر به عنوان سفیر سلامت در این شهرستان، آموزش‌های لازم را دیده اند، اضافه کرد: ۷۱ درصد از خانواده‌های سپیدانی دارای سفیر سلامت هستند.

وی افزود:در حال حاضر برای ۹۵.۳۴ درصد جمعیت شهرستان سپیدان نیز پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است.

کریمی اضافه کرد: خریداری یک دستگاه اکوکاردیوگرافی (پژواک نگاری قلب) با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال، خرید یک دستگاه CR رادیوگرافی با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، یک دستگاه فیکو (برای اعمال جراحی چشم پزشکی) به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ۲ دستگاه ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ویژه بیمارستان امام حسین (ع) از اقدامات انجام شده در حوزه تامین تجهیزات درمانی شهرستان سپیدان بوده است.

وی اظهار کرد: تجهیز آزمایشگاه مرکز بهداشتی درمانی هماشهر با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال وخریداری ۲ دستگاه آمبولانس با تجهیزات پیشرفته روز دنیا به ارزش ۲۰ میلیارد ریال بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سپیدان در ادامه با اشاره به طرح‌های عمرانی در حال اجرا در حوزه بهداشت تاکید کرد: ساختمان شبکه بهداشت و درمان سپیدان با زیربنای یک هزار و ۴۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۵ آغاز شده و در دست ساخت است.

وی بیان کرد: کلینیک تخصصی بیمارستان امام حسین (ع) و مرکز آموزش بهورزی شهرستان و خانه بهداشت، خانه پزشک و خانه سرایداری مرکز روستای جوزکنگری از جمله طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آن‌ها به پایان رسیده و آماده بهره برداری هستند.

شهرستان سپیدان به مرکزیت شهر اردکان در ۸۰ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

توزیع سبد غذایی در سپیدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار