معاون آموزش ابتدایی از نهایی شدن دستورالعمل فرصت برابر دسترسی به آموزش برای تمام دانش آموزان خبر داد.

نهایی شدن دستورالعمل فرصت برابر دسترسی به آموزش/ تقسیم کاری ملی برای کاهش بازماندگان از تحصیلرضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات انجام شده برای افزایش پوشش تحصیل و کاهش کودکان بازمانده از تحصیل اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها چهار استان محروم کشور برای این هدف در نظرگرفته شده‌اند تا با همکاری نهاد‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش طبق برنامه عمل تعریف شده توسعه مناطق روستایی و افزایش پوشش تحصیلی در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: تقسیم کار ملی برای کاهش بازماندگان از تحصیل در دستور کار قرار گرفت و دستورالعمل فرصت دسترسی به آموزش نهایی شده و منتظر امضا و ابلاغ است.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در دسترسی به فرصت آموزش نقش محوری دارد، گفت: البته کمک‌های سایر سازمان‌ها هم باید وجود داشته باشد و این کمک‌ها باید معطوف به رفع موانع بازماندگی از تحصیل شود.

موانع اقتصادی؛ معضل اصلی بازماندگی از تحصیل

حکیم زاده با بیان اینکه تاکنون جلساتی با نمایندگان دستگاه‌های مختلف برای تقسیم کار در این حوزه برگزار شده است، افزود: البته پیش از این آموزش و پرورش برای بازماندگان از تحصیل برنامه‌ریزی داشت.

وی با تاکید بر اینکه در این مسیر محور فعالیت‌ها آموزش و پرورش باشد، افزود: برنامه‌های در نظر گرفته شده برای کاهش بازماندگان از تحصیل باید به طور نظام‌مند و با همکاری همه نهاد‌ها پیش رود و در این مسیر از موازی کاری پرهیز کرد.

معاون آموزش ابتدایی با تاکید بر ورود هدفمند به موضوع یادآوری کرد: اغلب مشکلات کودکان بازمانده از تحصیل مسائل اقتصادی است که باید برای رفع آن دستگاه‌های مربوطه تلاش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۰۷:۵۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
منزلت معلم رو کلا از بین بردید .هفت ماه هست کارکرده یک ریال ندادید
آخرین اخبار