معاون وزیر دفاع سوریه اعلام کرد ارتش آمریکا اردوگاه آوارگان الرکبان را تبدیل به زندان کرده و اجازه خروج پناهجویان را نمی‌دهد.

مقام سوری: آمریکا اردوگاه الرکبان را تبدیل به زندان کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معاون وزیر دفاع سوریه اعلام کرد ارتش آمریکا اردوگان آوارگان الرکبان را تبدیل به زندان کرده و اجازه خروج پناهجو‌ها را از آنجا نمی‌دهد.

این مقام وزارت دفاع سوریه در کنفرانس امنیت بین المللی در مسکو افزود دمشق مخالف تصمیم آمریکا برای باقی ماندن بخشی از نیرو‌های خود در این کشور است و این اقدام را نوعی تجاوز از سوی واشنگتن تلقی می‌کند. این موضوع نشان دهنده نقض قوانین بین المللی از سوی دولت آمریکا است.

اردوگاه آوارگان الرکبان بخشی از ناحیه تحت کنترل آمریکا در اطراف پایگاه نظامی التنف است. روسیه و سوریه بار‌ها تلاش کردند تا توجه جامعه بین المللی را معطوف شرایط اسفبار در اردوگاه الرکبان نمایند؛ اردوگاهی که بیش از ۴۰ هزار آواره بی خانمان سوری را که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند، در خود جای داده است.

مرکز ملی مدیریت امور دفاعی روسیه پیشتر اعلام کرد نمایندگان آمریکا با شرکت در سومین نشست برای بررسی برچیدن اردوگاه پناهندگان سوری الرکبان مخالفت کردند. این مرکز افزود نمایندگان آمریکا ضمن خودداری از شرکت در این نشست، اصرار می‌کنند موضوع اردوگاه الرکبان در امان پایتخت اردن بررسی شود و نمایندگان دولت سوریه هم در آن حضور نداشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار