قائم مقام دبیر اجرایی جشنواره امید گفت: هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و عکس امید، دانشجویان سراسر کشور در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زارعیان قائم مقام دبیر اجرایی جشنواره امید با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان سراسر کشور (امید) در هفتم اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه شیراز بیان کرد: شرکت کنندگان در این دوره، آثار خود را در بخش‌ فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس ارسال کرده اند که پنج داور در بخش فیلم و سه داور در بخش عکس، آثار را ارزیابی کرده و برگزیدگان را معرفی می‌کنند.

وی تصریح کرد: این جشنواره تا یازدهم اردیبهشت ادامه دارد و احمد الستی، محمد آفریده، هومن بهمنش، نرگس آبیار و پریناز ایزدیار داوران بخش فیلم کوتاه و در بخش عکس نیز محمد خدادادی مترجم زاده، محمد مهدی رحیمیان و ساعد نیک ذات، داوری این جشنواره را بر عهده دارند.

زارعیان ادامه داد: در بازه زمانی ۱۵ دی ماه امسال از شروع فراخوان دریافت آثار تا ۱۱ اسفند ۹۷ که پایان مهلت ثبت آثار شرکت‌کنندگان بود، تعداد ۶۱۰ نفر در سایت جشنواره ثبت نام و آثارشان را به دبیرخانه ارسال کردند.

قائم مقام دبیر اجرایی جشنواره امید اضافه کرد: در این مدت که ثبت آثار از طریق وب سایت جشنواره انجام شد، ۴۰۸ اثر در بخش فیلم، ۱۰۵ اثر در بخش فیلمنامه و ۲ هزار و ۱۷۸ اثر نیز در بخش عکس ثبت شد.

وی اظهار کرد: در سه روز اکران فیلم‌های منتخب و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برنامه ریزی شده و پس از آن نیز اختتامیه جشنواره برپا می‌شود.

زارعیان تاکید کرد: در بخش فیلم کوتاه از میان فیلم کوتاه مستند، صدثانیه‌ای با موضوع ویژه، کوتاه داستانی، کوتاه تجربی، نماهنگ و انیمیشن و در بخش عکس نیز داوران بهترین عکس با موضوع آزاد، ویژه، تک عکس و مجموعه عکس برترین اثر معرفی می‌شود.

قائم مقام دبیر اجرایی جشنواره امید با اشاره به اینکه عکس‌ها در قالب یک نمایشگاه و در زمان برگزاری جشنواره در معرض دید عموم قرار می‌گیرد، افزود: یک بولتن تک برگی بعد از جشنواره منتشر و یک ویژه نامه نیز در قالب کتاب چاپ می‌شود.

انتهای پیام/ت

برپایی جشنواره ملی فیلم و عکس امید در شیراز

برچسب ها: نقد فیلم ، عکس مستند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار