مراسم رونمایی از پوستر شانزدهمین هفته بزرگداشت تئاتر عصر امروز در خانه تئاتر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمایی از پوستر شانزدهمین هفته بزرگداشت تئاتر عصر امروز با حضور استاد ابراهیم حقیقی رئیس هیئت مدیره انجمن طراحان پوستر خانه تئاتر و طراح پوستر این دوره از هفته تئاتر و محمودرضا رحیمی دبیر هفته تئاتر و بهزاد فراهانی و شهرام گیل آبادی در سالن شاهین سرکیسیان خانه تئاتر برگزار شد.

بهزاد فراهانی در این نشست گفت: هفته تئاتر سال هاست برگزار می‌شود و امسال اندیشمندانه‌تر از سال‌های آتی است، زیرا جوانان در آن تلاش بسیاری دارند.

وی افزود:پوستر را ندیدیم، ولی بهت زده از این هستیم که هنر ایران سال هاست پایدار است و از آقای گیل آبادی برای  هفته تئاتر تشکر می کنم.

پوستر شانزدهمین هفته بزرگداشت تئاتر رونمایی شد

 گیل آبادی در این نشست گفت: امروز روز رادیو را به همکاران تبریک می‌گوییم. تئاتر دل ما و رادیو خانه پدری ماست و امیدوارم روز به روز شاهد پیشرفت تئاتر باشیم، تئاتر عالی‌ترین سطح گفتگو انسانی است و تا جایی بیش می‌رویم که در کنار مردم باشیم، تئاتر نقاد است و زندگی تئاتر با این نوع نگاه آغاز شده و ادامه دارد، تئاتر یعنی مردم؛ تئاتر توسط نیاکان ما و از ۳۰۰۰ سال قبل به ما رسیده و این هنر انتزاعی ذهن مرا درگیر خود کرده و برای آیندگان نیز حرف‌ها برای گفتن دارد.

وی افزود: دکتر رحیمی کار خود را با صلابت انجام داده و امیدوارم روز به روز شاهد بیشرفت آن باشیم و استاد این پوستر را با طراحی خود جاودانه کردند و غبار را از ماسک تئاتر زدود.

گیل آبادی گفت:امیدوارم مردم سیل زده به زندگی عادی خود برگردند و سلامت باشند.

رحیمی در این نشست گفت: هر چقدر تئاتر مورد حمله قرار گیرد باید از آن بیشتر حمایت کنیم. حضور استاد حقیقی سبب زنده شدن تئاتر شده و از ایشان اندیشیدن و تجربه آموختم و ما بواسطه حفظ کرامت هنرمندان، تئاتر را زنده نگه می داریم.

 حقیقی در این نشست گفت: تئاتر در این ملک مظلوم و با نداری ها ساخته است، بعد از کشیدن اولین پوستر شاهد این مظلومیت بودم و این برخلاف بریز و بپاش های سینما است. تئاتر هرشب زاییده و هرشب از بین می رود که این موضوع برخلاف سینما است. ماسک در لرستان کشف شد و شاهد این هنر در تاریخ بودیم و از این ماسک در طراحی استفاده کردیم که نشان از بازی و نمایش دارد. این ماسک مهجور مانده بود و خوشحالم این تندیس و مدالی برای بزرگان خانه تئاتر شد تا هنر ایرانی زنده بماند.

در ادامه مراسم از پوستر شانزدهمین هفته بزرگداشت تئاتر رونمایی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر ، کارگردان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار