پوستر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران امروز و در دومین نشست رسانه‌ای این جشنواره رونمایی شد.

پوستر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران رونمایی شدبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین نشست رسانه‌ای بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران صبح امروز (چهارشنبه ۴ اردیبهشت ماه) با حضور امین مختاری دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد.

 مختاری در ابتدای مراسم با بیان اینکه مهمترین رویدادها در بخش بین الملل اتفاق افتاد،گفت: به لحاظ مالی نمی‌توانستم رایزنی‌ها را انجام دهیم و مهم‌ترین بخش اجرایی دورنما برای اجرای مشترک دانشجویان ایرانی و خارجی بود.

وی با بیان اینکه دو گروه به نام جریان و مسیح داشتیم که کار‌ها با زبان انگلیسی برگزار شد،گفت: در شهر‌های کرمان و کاشان کارگاه‌های آموزشی داشتیم و بچه‌های کاشان در کار مشترک ایران و فرانسه و بچه‌های کرمان در کار مشترک ایران و ترکیه بودند.

دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی افزود: این کار‌ها می تواند بدعت گذاری برای کار‌های آتی در حوزه آموزش باشد. مرکز هنر‌هایی نمایشی،  ابتکار، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شهرداری تهران، شرکت مهرسان، مجموعه خانه تئاتر، بنیاد رودکی و دیوار، ما را در این خصوص یاری کردند.

مختاری درخصوص اختتامیه جشنواره گفت: اختتامیه جشنواره ۱۴ اردیبهشت در تالار وحدت به کارگردانی حسین پایانی فر برگزار و از دکتر مسعود دلخواه و کامران سبهران تقدیر خواهد داشت.

سینا نصرالهی معاون اجرایی جشنواره در خصوص نمایش‌های جشنواره گفت: در مجموع ۵۷ کار در جشنواره داریم و کار‌های ایرانی ۴۷ کار که ۷ نمایش صحنه‌ای و ۱۲ سالن با ما همکاری کردند، ۴ کار خارج از مسابقه هستند که به دلیل محدودیت‌ها در بخش مسابقه نیستند، ۳ کار در بخش مدرسین و ۷ کار تجربه به اجرا در می‌آید.

مختاری درخصوص هیئت داوران جشنواره گفت: ما ۲ معیار اصلی برای انتخاب داوران داشتیم، از حوزه‌های مختلف متخصص انتخاب کرده و در کنار اساتید دانشگاه سراغ افرادی رفتیم که خود برآمده از جشنواره بودند.

وی ادامه داد: ما افزایش ۵۰ درصدی سرمایه را داشتیم، ولی تقریبا به شکل اعتباری و بدون هزینه کار‌ها بیش می‌رود، زیرا ما شرایط اقتصادی سختی نسبت به سال گذشته داریم و دستمزد داوران در مدت زمان کوتاهی از جشنواره پرداخت خواهد شد.امیدوارم وعده‌های اقتصادی که به ما داده شده عملی شود البته ما نیاز به حمایت بیشتر داریم.

مختاری افزود: رایزنی‌هایی برای حضور کمپانی‌ها برای حضور در جشنواره داریم تا بعد از جشنواره تهیه‌کنندگی کار‌های دانشجویان را برای اجرای عموم برعهده بگیرند.

وی افزود:ما امسال افزایش بلیت برای دانشجویان را نداشته و با همان قیمت ۵ هزار تومان عرضه می شود، ولی افزایش قیمت در بلیت‌های آزاد را داشته و آن را به ۲۰ هزار تومان افزایش دادیم.

نصرالهی درخصوص تئاتر دانشگاهی بیان کرد: جشنواره تئاتر دانشگاهی استاندارد بوده و هر ساله کار‌های برگزیده سال بعد به مد تبدیل می‌شود که نباید اینگونه باشد، جشنواره تئاتر دانشگاهی جریان ساز است و تابت نیست و ما این قاعده را شکسته ایم.

در ادامه نشست از پوستر جشنواره تئاتر دانشگاهی رونمایی شد.

گفتنی است بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیری امین مختاری پنجم تا چهاردهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ به همت اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برگزاری نشست رسانه‌ای بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران مورخ ۴ اردیبهشت

 

برچسب ها: تئاتر ، کارگردان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار