استاندار کردستان گفت: سال گذشته حدود ۲۴۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی اعطا شده که ظرفیت مناسبی برای فعالیت است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، استاندار کردستان در نشست هم اندیشی با فعالین سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان گفت: سال گذشته حدود ۲۴۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی اعطا شده که ظرفیت مناسبی برای فعالیت است.

استاندار کردستان گفت: جوانان استان از فرصت تولید در روستا‌ها با توجه به تسهیلات مناسبی که به این بخش داده می‌شود، برای ایجاد اشتغال و رونق تولید استفاده کنند.

وی پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان را ظرفیت مناسبی برای تولید دانست و گفت: هر محصول کشاورزی از ارزش‌افزوده خوبی برخوردار است.

مرادنیا با اشاره به بحران‌هایی که دولت با آن مواجه است، افزود: امروز جوانان باید نقش پر رنگتر و بی نظیری داشته باشند ضمن اینکه زمینه‌های خوبی هم برای تولید، کار و تلاش وجود دارد.

وی در زمینه اعتباربخشی به سازمان‌های مردم‌نهاد افزود: این سازمان‌ها خود می‌توانند شان و اعتبار خاصی در جامعه پیدا کنند.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد باید اعضای سازمان را مشخص کنند و از سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب که با عنوان سمن قصد ورود به این سازمان را دارند جلوگیری کنند.

وی یادآور شد: جوانان نباید همیشه منتظر دولت بمانند چرا که در قالب همین سازمان‌های مردم نهاد هم می‌توان فعالیت‌های موثری کرد ضمن اینکه جوانان توانایی‌ها و روحیات بالایی دارند و نباید زود خود را ببازند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نیز در سازمان‌های مردم‌نهاد را بازوی توانمند ادارات دولتی دانست و اظهار داشت: بدون شک این سازمان‌ها نقش بی‌بدیلی در حل مشکلات جوانان به عهده دارند.

جولایی با اشاره به اینکه امروز جوانان با مشکلات زیادی مواجه هستند گفت: تنها بخشی مشکلات بعهده ورزش و جوانان است و مابقی مشکلات بعهده سایر ارگان‌های ذیربط است.

حامد جولایی اظهار داشت: سال گذشته ۸۳۰ میلیون ریال و امسال ۲۱ میلیارد ریال برای حوزه جوانان این استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه جوانان با کمترین اعتبار بیشترین فعالیت‌ها را انجام می‌دهند، افزود: اگر امور را به جوانان واگذار کنیم موفق عمل می‌کنند.

انتهای پیام/ع

امسال ۲۱ میلیارد ریال برای حوزه جوانان این استان اختصاص یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.