استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: محرومیت‌زدایی در این استان، نیازمند توجه ویژه است.

محرومیت زدایی نیازمند کمک‌های خیری استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری شامگاه چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۹۸ در دیدار با عضو هیئت مدیره و معاون امور توانمندسازی و خدمات اجتماعی بنیاد علوی، با اشاره به پراکندگی نقاط شهری و روستایی استان گفت: همین موضوع سبب شده است تا خدمات رسانی به این مناطق با سختی و هزینه بیشتری انجام شود.

وی افزود: بنابراین بایستی مراکز حمایتی و خیریه از قبیل بنیاد علوی در ایجاد زیرساخت‌ها و طرح‌های عمرانی، بیش از پیش یاری‎گر این استان باشند.

عباسی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های بی‎شماری در حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعت است و چنانچه سرمایه‎گذاران، خیرین و از جمله بنیاد علوی طرح‌هایی برای شکوفایی این ظرفیت‌ها اجرا کنند، نتایج و پیامد‌های بسیار موثری به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: محرومیت‌زدایی از این استان نیازمند اجرای طرح‌های اشتغالزا و تکمیل زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار است.

عباسی با قدردانی از خدمات بنیاد علوی در استان، ابراز امیدواری کرد؛ این خدمات با قوت بیشتری ادامه داشته باشد.

احمد حاج‎علیزاده هیئت مدیره و معاون امور توانمندسازی و خدمات اجتماعی بنیاد علوی هم در این نشست با اشاره به فعالیت‌های حمایتی این بنیاد زیر نظر بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، گفت: بیش از ۳۰ درصد درآمد‌های بنیاد مستضعفان در بنیاد علوی هزینه می‌شود.

وی افزود: بنیاد علوی تلاش می‌کند تا با ارائه خدمات حمایتی و توسعه زیرساخت‌های عمرانی به ویژه در مناطق روستایی در رفع محرومیت زدایی و فقرزدایی گام بردارد.

حاج‌علیزاده همچنین به اجرای طرح‌های اشتغالزایی این بنیاد اشاره و اضافه کرد: در سال گذشته برای اجرای این طرح‌ها با ۳۱ استان کشور تفاهمنامه همکاری امضا و تاکنون ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ارائه شده است.

وی پیرامون اجرای طرح‌های آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در مناطق محروم و روستایی کشور هم گفت: اجرای این طرح‌ها به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی از سال ۱۳۹۴ در منطقه قلعه گنج در جنوب استان کرمان آغاز شد و اکنون در نقاط مختلف کمتر توسعه یافته کشور اجرا می‌شود.

بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ در امور خیریه و عام المنفعه در حوزه‌های عمرانی، اشتغالزایی، بهداشتی و تحصیلی در مناطق محروم و کمتر برخوردار سطح کشور آغاز کرد.

انتهای پیام/خ

تلاش بنیاد علوی برای محرومیت‌زدایی در کشور

برچسب ها: صنعت ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار