وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه بیکاری دائم و موقت مناطق سیل زده، بیمه بیکاری به میزان روز‌هایی که بیکار هستند پرداخت می‌شود.

بیمه بیکاری کارگران مناطق سیل زده پرداخت می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز در بازدید از شهرک صنعتی آق قلا درباره حوزه اشتغال و بیکاری دائم و موقت، در بخش کشاورزی گفت: بیمه بیکاری به میزان روز‌هایی که بیکار هستند پرداخت می‌شود و کسانی که بیمه آن‌ها دچار مشکلاتی بوده، اعتبار آن از محل بودجه عمومی دولت پرداخت خواهد شد.
 
 شریعتمداری افزود: یکی از مهمترین سیاست‌های دولت که ابلاغ شد به استانداران سراسر کشور، برآورد خسارت‌های وارده سیل در حوزه مختلف صنعتی، خدماتی و کشاورزی است.

وی ادامه داد: با توجه به سطح زیر کشتی که به مدت طولانی زیر آب رفته، باعث پوسیدگی نشا محصول شده بود محاسبات اولیه صورت گرفت.

شریعتمداری گفت:  اولین مصوبه در بخش کشاورزی، پرداخت تسهیلات و خسارت به کشاورزان توسط دولت پرداخت شد.

وی افزود: در این استان ۵۰ درصد از تن خواه مورد نیاز ۱۶۲ میلیارد تومان تامین و در اختیار استان قرار گرفت با محاسبه میزان اراضی که صد در صد تخریب شدند؛ و امکان بازیافت محصول از آن نیست  با تشخیص نهادهای  محلی شناسایی و در اختیار کشاورز قرار می‌گیرد که  مقدمات کار فراهم شده و تجمیع آن در جلسه روز گذشته در وزارت کشور صورت گرفته است.
 
وی گفت: در بخش صنعت هم خسارت تجهیزات ، دستگاه ، مواد اولیه تولید و محصولات صنعتی به صورت جداگانه برآورد می‌شوند و کمک‌های بلاعوض و تسهیلات در اختیارشان قرار می‌گیرد.

شریعتمداری گفت: همچنین استهمال بدهی‌های برخی از واحد‌های تولیدی که در این بازه زمانی تولید ندارند با همکاری وزارت صنعت بررسی و تصویب می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه کارگران ستون فقرات تولید کشور هستند گفت: کارگران خواب خوشی که  نظام سلطه  دیدند را با کار و تلاش جبران می‌کنند و در سال رونق تولید با تلاش آنها خسارت‌ها جبران می‌شود.

شریعتمداری افزود: در پایان سال گذشته با نظام سه جانبه گرایانه تا حد مقدور از ایجاد فاصله بیشتر بین سبد معیشتی کارگر با میزان حداقل دستمزد جلوگیری می کنیم و از اولویت‌های  ما رفع نیاز‌های اساسی و مورد نیاز  کارگران جامعه است.
 
انتهای پیام/م
 

صحبت های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرک صنعتی آق قلا

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.