مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی مازندران گفت: میزان ذخیره آب سد‌های استان با افزایش بیش از ۸۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال به بیش از ۳۲۵ میلیون متر مکعب رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، منصور رضایی کلانتری مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی مازندران گفت: در پی بارش‌های مناسب از اول مهر ۹۷ تاکنون بویژه در ماه‌های اسفند پارسال و فروردین امسال باعث شده تا میزان ذخیره آب سد‌های استان با رشد بیش از ۸۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال به بیش از ۳۲۵ میلیون متر مکعب برسد.
 
وی افزود: باتوجه به پیش بینی بارش‌ها و احتمال وقوع طغیان برخی از رودخانه‌ها و استفاده بهینه از منابع آب موجود بویژه تولید انرژی برقابی آب منطقه‌ای مازندران در نظر دارد حجم ذخیره برخی از سد‌های استان را کاهش دهد تا سیلاب‌های احتمالی کنترل و از خسارت وارده به پایین دست جلوگیری کنند.
 
مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: حجم ذخیره ۱۰ سد در حال بهره برداری مازندران ۳۲۷ میلیون متر مکعب بوده که بدون احتساب سد گلورد که آبگیری اولیه آن پارسال انجام شده است، محاسبه می‌شود.
 

کنترل سیلاب با مدیریت آب سد البرز

 
موسوی مدیر بهره برداری سد البرز گفت: دیشب و همزمان با شدت گرفتن بارش‌ها در استان سیلاب رودخانه‌های ورودی به دریاچه سد البرز مهار و کنترل شد و پس از فروکش کردن رودخانه‌های میان حوضه دریچه‌های سدالبرز بازگشایی و عملیات تخلیه تدریجی سیلاب با حجم کمتر از ۴۰ متر مکعب بر ثانیه انجام شد.
 
وی افزود: هم اکنون خروجی این سد حدود ۳۵ متر مکعب بر ثانیه است.
 
موسوی از ادامه عملیات تخلیه آب سیلاب خبر دادو گفت: براساس برنامه ریزی به عمل آمده با توجه به سیلاب‌های احتمالی حدود ۵ میلیون متر مکعب از ظرفیت سد همواره خالی تا امکان مدیریت سیلاب وجود داشته باشد.
 
مدیر بهره برداری سد البرز افزود: حجم ذخیره سدالبرز حدود ۱۴۲ میلیون متر مکعب است که با بارندگی اخیر آبگیری کامل شده است.

انتهای پیام/آ
برچسب ها: سیل ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.