مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در کردستان از افزایش ١٨ برابری مصرف اینترنت در کردستان طَی سه سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فردین سعیدی عصر امروز در نشست ویژه مدیر ارشد یونیدو با مدیران کردستانی اظهار کرد: هم اکنون یک میلیون و ٧٨٢هزار سیم کارت فعال در دست مردم وجود دارد و ضریب نفوذ تلفن همراه در کردستان ١١٠درصد است.

وی افزود: اینترنت پرسرعت در تمام شهر‌ها وجود دارد و ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت ٧٧ درصد است که در سال ٩٨ ارتقای بیشتری خواهد داشت و ٨٨٠ روستای دیگر به اینترنت پر سرعت متصل خواهند شد و تمام روستا‌های بالای ٢٠ خانوار به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند.

سعیدی اظهار داشت: هم اکنون ١٢ هزار نفر فارغ التحصیل رشته آی‌سی‌تی داریم و سه هزار و ٥٠٠ نفر در استان در این حوزه تحصیل می‌کنند که سالانه هزار و ٥٠٠ فارغ التحصیل به این عرصه افزوده می‌شود و گنجینه نیروی انسانی ویژه‌ای را در اختیار ما قرار داده است.

وی افزود: با همکاری پارک علم و فناوری، استانداری و اداره کار توانستیم نهاد‌هایی را انجام دهیم و به شدت علاقه‌مند به همکاری با یونیدو هستیم.

سعیدی اظهار داشت: مشاغل مبتنی بر آی‌تی فرصت ارزشمندی برای توسعه اشتغال در استان خواهد بود و در سه سال گذشته حدود ٩٠٥ دکل بی تی اس نصب شده است و پهنای باند کردستان نیز به ١١٧ گیگ رسیده است، چون مصرف اینترنت استان طَی سه سال اخیر ١٨ و نیم برابر شده است.

وی افزود: نیازمند مدرسین از خارج کشور هستیم تا مشاوره‌های حقوقی را به شرکت‌های نرم افزاری ما ارائه دهند تا در عرصه‌های بین‌المللی نقش‌آفرینی بیشتری نماییم.

خالد سعیدی رییس پارک علم و فناوری کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: بیشتر فعالیت ما در پارک علم و فناوری بر روی اقتصاد خلاق به ویژه حوزه سایبری است و بیشترین اقدامات ما نیز در قالب ١٢٠ شرکت مستقر روی حوزه آی‌تی است.

وی افزود: انتظار داریم بهتر بتوانیم این لینک‌ها را با خارج از کشور تقویت کنیم و یونیدو ما را در این زمینه یاری رساند.

انتهای پیام/ع

ضریب نفوذ تلفن همراه در کردستان ١١٠درصد است

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.