به مناسبت روز زمین پاک، دره درگز از توابع بخش چاه مرید شهرستان کهنوج با حضور اعضای انجمن دوست داران محیط زیست کلمرز و کوهنوردان کهنوج، از زباله پاکسازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین عبداله زاده ،رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج گفت: مناطق دیدنی و گردشگری کهنوج مانند دره درگز از جمله مکان‌هایی است که نیاز به پاکسازی دارد و حضور مردم در این مراسم نمادین می‌تواند باعث فرهنگسازی در محیط کوهستان و محیط زیست شود.

حسین عبداله زاده افزود: در این برنامه بسیاری از مواد پسماندی بویژه پسماند‌های پلاستیکی که در مکان‌هایی دور از دسترس مانند بالای صخره‌ها و داخل آبراهه‌ها رها سازی شده بودند، با تلاش، کوهنوردان، اعضای انجمن دوست داران محیط زیست کلمرز و مردم شریف کهنوج پاکسازی گردیدند.

وی بیان کرد: امید است این حرکت فرهنگساز موجب برانگیختن حس مشارکت و ایجاد همدلی در رسیدن به محیط زیستی پاک و عاری از هرگونه آلاینده باشد.

عبداله زاده از تمام مردم و علاقه‌مندان به محیط زیست درخواست کرد: در صورتی که برای گذراندن تعطیلات یا استراحت به اماکن عمومی، پارک‌ها و محیط زیست کوهستان یا در پارک مراجعه می‌کنید حتما کیسه زباله همراه خود داشته باشید و به فرزندان خود نیز رعایت پاکی محیط را آموزش بدهید.

 دره درگز به طول سه کیلومتر از زباله پاکسازی، و بین مردمی که برای گردش و تفریح در این منطقه حضور داشتند کیسه زباله توزیع شد.

انتهای پیام/ی

پاکسازی دره درگز به مناسبت روز زمین پاک در کهنوج

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار