دهه تکریم و تعظیم مساجد از امروز ششم اردیبهشت‌ماه مصادف با ۲۰ شعبان با شعار «مسجد پیشتاز در زمینه‌سازی گام دوم انقلاب» آغاز شد.

آغاز دهه تکریم مساجد با شعار «مسجد پیشتاز در زمینه‌سازی گام دوم انقلاب»به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از ۲۰ شعبان تا پایان این ماه، دهه تکریم و تعظیم مساجد نام‌گذاری شده است که امسال ششم تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه خواهد بود.

شعار امسال این دهه، «مسجد پیشتاز در زمینه‌سازی گام دوم انقلاب» انتخاب‌شده است. بر این اساس روز‌های این دهه با توجه به مناسبت‌های پیش رو و اولویت‌های فرهنگی کشور و همچنین فعال شدن مساجد در کارکرد‌های اجتماعی نامگذاری شده است.

براساس این گزارش، عناوین دهه تکریم و تعظیم مساجد به ترتیب «مسجد، زمینه‌ساز رونق تولید»، «مسجد، پیشتاز در تحقق گام دوم انقلاب»، «مسجد، کانون مهرورزی و نشاط معنوی»، «مسجد، محور اتحاد و همبستگی»، «مسجد، بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت»، «مسجد، پایگاه سلامت اجتماعی»، «مسجد، کانون تزکیه و تعلیم»، «مسجد، میعادگاه منتظران موعود»، «مسجد، جبهه جهاد فرهنگی»، «مسجد، پایگاه تعالی جوان مؤمن انقلابی» هستند.

یکی از مراسم‌های پیش‌بینی‌شده برای این دهه، عطرافشانی و غبارروبی مساجد به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان است که این روز فرصتی است تا همه اقشار کشور، یک روز به‌عنوان خادم افتخاری در مسجد خدمت کنند و تجربه خدمت به خانه خدا را داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار