مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۲۹ درصدی صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان طی یک ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت : در یک ماهه نخست سال جاری ۹۹ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۶۷۶ دلار کالا با وزن ۲۳۶ هزار و ۵۸۲ تن در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۹ درصد افزایش و از حیث وزن ۱۲ درصد کاهش داشته است.

وی گفت : از این میزان، تشریفات صادرات از گمرک پرویزخان ۶۴ میلیون ۵۷۳ هزار و ۷۷۸ دلار کالا به وزن ۱۲۶ هزار و ۱۴۴ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۹۹ درصد و از حیث وزن نیز ۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه بیان داشت: در یک ماهه نخست سال جاری گمرک پرویزخان سهم نخست میزان صادرات را در بین گمرکات استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه بیان داشت: در این مدت نیز تشریفات صادرات از گمرک کرمانشاه ۲۹ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۲۸۴ دلار کالا به وزن ۸۲ هزار و ۴۳۹ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۳۱ درصد کاهش و از حیث وزن نیز ۴۳ درصد کاهش داشته است.

حیدری گفت: در یک ماهه نخست سال جاری تشریفات صادرات از گمرک خسروی ۲ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۹۱۷ دلار کالا به وزن ۳ هزار و ۵۸۸ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۷۲ درصد و از لحاظ ارزش ۴۵۴ درصد رشد داشته است.

وی همچنین تشریفات صادرات گمرک پاوه را ۲ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۶۹۷ دلار کالا به وزن ۲۴ هزار و ۴۰۹ تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۱۹۸ درصد و از لحاظ وزن ۹۷۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرد، خیار و خیار ترشی تازه یا سرده کرده، خربزه، بادمجان تازه یا سرد کرد، هندوانه تازه، لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، ظروف ملامین عنوان نمود .

 

 

انتهای پیام/د

 کاهش ۱۲ درصدی صادرات از حیث وزن در استان

 

برچسب ها: صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.