اولاد قباد گفت: چالش اشتغال ماما در کشور وجود دارد و با کمبود ماما روبه رو هستیم.

حضور پررنگ ماما‌ها در مناطق سیل زده/ باید کمبود ماما در کشور را برطرف کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فریده اولاد قباد رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما که در آخرین روز هفته سلامت برگزار شد، با اشاره به خدمت رسانی ماما‌ها در مناطق سیل‌زده اظهار کرد؛ حضور پررنگ ماما‌ها در مناطق سیل زده جای تقدیر و تشکر دارد و من خود به مناطق سیل زده سفر کردم و دیدم که چگونه ماما‌ها به دختران جوان و مادران باردار خدمت رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: ماما‌ها همیشه در بحران‌ها دغدغه‌مند بوده‌اند و به دختران و مادران باردار خدمت رسانی می‌کردند چرا که اغلب بانوان به دلیل حجب و حیا به پزشکان مرد مراجع نمی‌کنند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ماده ٧۴ قانون شش توسعه به منظور ترویج زایمان طبیعی مصوب شده زیرا ننسل سالم و مادران سلامت در گرو زایمان طبیعی است.

اولاد قباد اظهار کرد: تولد موهبت الهی است و این موهبت الهی در دست ارزشمند ماما‌ها و مادران باردار قرار می‌گیرد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باتوجه به سیاست‌های‌های ابلاغی مقام معظم رهبری رسالت ماما در ترویج زایمان طبیعی و رشد جمعیت بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به کمبود ماما در کشور گفت: با کمبود ماما در کشور روبه رو هستیم و چالش اشتغال ماما در کشور وجود دارد، همچنین باید شیفت‌های فشرده ماما‌ها را با جذب ماما کاهش دهیم.

مشکلات بیمه‌ای، چالشی پیش روی قشر ماما‌

اولاد قباد مشکلات بیمه‌ای را یکی از چالش‌های ماما‌ها دانست و گفت: ماما‌هایی که در مراکز درمانی و مطب‌ها خدمت رسانی می‌کنند،‌ دچار مشکلاتی با بیمه‌ها هستند که باید حل شود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر بانوی ایرانی حق دارد مامای خانواده داشته باشد چرا که دختران باید نقض مادر و همسری را ایفا کنند و ماما‌ها باید در مدارس ایفای نقش مادری و همسری را با طرح‌های خود مراقبتی ارائه کنند تا بتوانیم گام اساسی برای خود مراقبتی برداریم.

وی افزود: ما باید دختران را در کنار مادران قرار دهیم چرا که پیشگیری مهمتر از درمان است و با پیشگیری از رفتار‌های پر خطر با آسیب‌های اجتماعی کمتری مواجه خواهیم بود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم وزارت بهداشت بتواند ماده ٧۴ قانون ششم توسعه را به نحوی احسن در همه کشور اجرایی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار