پزشکیان گفت: برخی از پزشکان در ایران بیشتر از کشور آمریکا پول در می‌آورند و در هیچ جای دنیا این شکاف درآمد وجود ندارد.

شکاف درآمد هیچ جای دنیا مانند ایران نیست/ پزشکان در ترکیه نمی‌توانند ۲ جا کار کنندبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پزشکیان نایب رئیس مجلس در همایش کنفرانس بیمه سلامت که صبح امروز در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: ما انقلاب کردیم که به محرومین کمک کنیم، اما امروز یکی از مشکلات جدی ما این است که عدالت در بین مردم جاری سازیم، تصور اینکه کسی در گوشه‌ای دارای مشکل باشد،‌ به دلیل آنکه پول نداشته، غیر قابل تصور است
 
پزشکیان ادامه داد: باید این گونه تغییر رفتار‌ها برای همه مردم جامعه محقق شود و منابع را به طور جامع و منسجم به روستا‌ها و مناطق محروم بدهیم.

نایب رئیس مجلس گفت: یکی از وظایف حاکمیت این است که مناطق محروم و افراد این مناطق را ببیند و من معتقدم که عدالت تلخ است و اگر بخواهیم عدالت را اجرا کنیم باید تلخی آن را بپذیریم

وی ادامه داد: در کشور آمریکا پزشک بیشترین پول را می‌گیرد و در ایران برخی از افراد پزشک بیشتر از کشور آمریکا می‌توانند پول در بیاورند و متاسفانه باید بگویم در هیچ جای دنیا این شکاف درآمد وجود ندارد.

پزشکیان با بیان اینکه طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع نیاز به پایلوت نیست و باید به زبان نظام مشترکی رسید گفت: در ترکیه پزشکان نمی‌توانند در ۲ جا کار کنند، اما در کشور ما در برنامه توسعه آوره ایم که باید در یک جا کار کنند، اما می‌بینیم که مسئول ارشد دانشگاه علوم پزشکی عملا در سه جا کار می‌کند.

باید در خصوص پزشک خانواده به زبانی واحد برسیم

نایب رئیس مجلس گفت: در دور قبلی مجلس در کمیسیون بهداشت و درمان بار‌ها گفته‌ام که در خصوص پزشک خانواده باید به زبان واحدی برسیم، اما از آن زمان تا به امروز پزشک خانواده به صورت پایلوت هنوز اجرا می‌شود.

وی گفت: پولی که در حوزه بهداشت و درمان و بیمه وجود دارد باید به جمعیت و مناطق مختلف اختصاص داده شود، اما متاسفانه دفترچه‌های کاغذی به مردم داده‌اند و گفته‌اند هر جا مصرف کرده‌اید ۹۵ درصد از آن را بیمه می‌دهد.

پزشکیان ادامه داد: یک درصد ارزش افزوده که باید برای چیز‌های دیگر اختصاص داده شود صرف آنژیوگرافی و سی تی اسکن می‌شود اگر منابع بر اساس عدالت و به درستی هزینه شود آزادی امنیت و رضایت‌مندی شکل می‌گیرد و به نظرم هنر حاکمیت این است که افرادی را ببینند که کسی حاضر نیست به مشکلات آن‌ها رسیدگی کنند و من معتقدم باید دغدغه این افراد را داشته باشیم.

نایب رئیس مجلس گفت: نظام پزشکی باید جای مجوز بدهد که ساختاری را تعریف کند نه اینکه هر شخصی چیزی را که خواست به آن مجوز بدهد و به نظرم یک درصد ارزش افزوده باید طوری اختصاص پیدا کند تا محرومان و مناطق کمتر برخوردار‌تر در نظر گرفته شوند.
 
دبیر همایش کنفرانس ملی بیمه سلامت افزود: پنج پنل تخصصی در این همایش ارائه می‌شود و تا امروز ۲۱ هزار نفر از طریق سایت کنفرانس بیمه سلامت و ۲۶۰ نفر از طریق سایت مقالات استنادی جهان اسلام ما را دنبال کرده‌اند.

حسن‌زاده گفت: تعداد ۱۴۳ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال که ۲۵ عدد به صورت سخنرانی ارائه می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار