سرمست گفت:باید از ظرفیت دانشگاه‌های استان برای شناسایی مهمترین آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکار‌های عملیاتی بهره برد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ بهرام سرمست استاندار قم روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سالن امام جواد (ع) استانداری گفت: رویکرد تمام این جلسه‌ها باید بر اساس برنامه ریزی‌های علمیاتی با استفاده از خروجی پژوهش‌های دانشگاهی باشد تا با برنامه ریزی و چشم انداز ترسیم شده، سهم و برنامه دستگاه برای تحقق این برنامه‌ها تعیین شود.
وی با اعلام حمایت از مطالعات دانشگاهی در زمینه طلاق و آسیب‌های اجتماعی افزود: نیازمند برنامه عملیاتی برای کاهش طلاق در استان هستیم و این مطالعات در صورتی اثرگذار است که منجر به برنامه اجرایی شود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از جوانان و اعضای مجمع مشورتی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان بیان کرد: ازدواج، طلاق، اشتغال، مسکن، اوقات فراغت، مسائل علمی و هویتی از جمله امور جوانان است که باید تمام این موضوع‌ها در دستور کار این ستاد قرار گیرد.

سرمست عنوان کرد: باید از ظرفیت دانشگاه‌های استان برای شناسایی مهمترین آسیب‌های اجتماعی و ریشه‌های آن‌ها و ارائه راهکار‌های عملیاتی در این زمینه بهره برد.

وی اولویت بندی دغدغه‌های جوانان را مورد تاکید قرار داد و افزود: مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند و در این بیانیه هفت توصیه خطاب به جوانان تبیین شده است که باید تمام این رهنمود‌ها با حضور این قشر از جامعه مورد ارزیابی قرار گیرد و تبدیل به برنامه عملیاتی شود.

سامانه آموزش مجازی خانواده به همت اداره کل ورزش و جوانان رونمایی شد که شامل انواع کارگاه‌های آموزشی برای جوانان به آدرس www.familylc.ir است.

در این جلسه همچنین مدیران بانک‌های استان گزارشی از روند اعطای تسهیلات وام ازدواج در سال ۹۷ بیان کردند که بر اساس آن پرداخت وام ازدواج نسبت به سال ۹۶، سی و هفت درصد افزایش داشته است.

استاندار قم در این جلسه بر ضرورت تشکیل شورای مشورتی جوانان برای انتقال نظریات جوانان به ستاد تاکید کرد.

انتهای پیام /ح

دستگاه‌های اجرایی قم درساماندهی امور جوانان مسئولیت پذیر باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.