سرمست گفت:طی نامه‌ای به معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی به دنبال ملی کردن جشن‌های نیمه شعبان هستیم.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛بهرام سرمست استاندار قم در نشست ستاد تسهیلات زائرین جشن‌های نیمه شعبان که در سالن جلسات این مکان مقدس برگزار شد،گفت: باید تلاش کنیم در چنین ستاد‌هایی از حالت روزمره گی خارج شویم و علاوه بر اقدامات مصوب نسبت به فعالیت‌ها آسیب شناسی داشته باشیم.

سرمست به نوآوری‌های موجود دستگاه‌های حاضر در ستاد جشن‌های نیمه شعبان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با گزارش‌های ارائه شده و فعالیت‌هایی که از سوی دستگاه‌های مختلف در حال انجام است، شاهد نوآوری‌های جدیدی هستیم که از جمله آن ارائه ده‌ها خدمت عمومی توسط ۱۵۰ موکب خدمت رسان در بلوار پیامبراعظم (ص) و خیابان‌های منتهی به مسجد مقدس جمکران هستیم.

رئیس شورای اداری استان قم ادامه داد: اینکه فعالیت‌ها را ارزیابی کنیم و نقاط ضعف و قوت را خوب ببنیم می‌تواند آثار و برکات ارزشمندی بر جای گذارد و من هم اکنون اعلام آمادگی می‌کنم بعد از مراسمات در جلسه‌ای فوق العاده و ویژه از فعال‌ترین دستگاه‌ها در حد یک لوح تقدیر، تجلیل شود.

رئیس شورای تأمین استان قم با اشاره به برخی از نکات مهم به ویژه پارکینگ و محل اسکان موقت نمازگزاران در مسجد مقدس جمکران،عنوان کرد: اگر نکته یا مطلبی بر خلاف دستورالعمل‌های گذشته است، شأن نزول و برگزاری این جلسه در ساعات منتهی به جشن نیمه شعبان بررسی همین نکات و انجام اقدامات ضروری با هدف تسهیل در امور زائران و نمازگزارن است.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشگام بودن مردم نسبت به مسئولان بیان کرد: در موضوع سیل مردم شهر مقدس قم از نظر همدردی وهمیاری همچنین خدمت رسانی به مردم سیل زده به ویژه در لرستان شاهد حضور گروه‌های جهادی همچنین سهیم بودن دستگاه‌های خدماتی و اجرایی استان در این مناطق بودیم که الحمدلله با مدیریت خوب سازمان‌های استان با توجه به اعزامی برخی از نیرو‌های علمیاتی خود به مناطق سیل زده نسبت به برگزاری هر چه بهتر جشن‌های نیمه شعبان خللی به برنامه‌های پیش بینی شده وارد نشد.

سرمست تصریح کرد: وقتی سازمان‌ها و نهاد‌های فعال در عرصه برگزاری هر چه بهتر جشن‌های نیمه شعبان فعالیت‌های خوبی را مکتوب کنند و به صورت جمع بندی دراختیار مسئولان نظام قرار بگیرد تا از روند کار‌ها و اقدامات مطع گردند بدون شک بهتر می‌توانیم برای جذب منابع ملی اقدام کنیم.

وی خطاب به مدیران حاضر در ستاد تسهیلات زائرین جشن‌های نیمه شعبان ابراز کرد: همکاران باید تا پایان مراسمات مسجد مقدس جمکران یا خود یا جانشین آن‌ها در ستاد حضور داشته باشند.

استاندار قم به امنیت کامل نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی اشاره کرد و گفت: امنیت این مراسم را بیش از ۵ هزار نفر عهده دارهستند.

انتهای پیام/ح

پیشنهاد ثبت ملی جشن‌های نیمه شعبان را داده ایم/۵ هزار نفر امنیت مراسمات جمکران را برعهده دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار