معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۷۵ هزار ظرفیت خوابگاهی نیاز است.

نیاز به  ۷۵ هزار ظرفیت خوابگاهی در کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در مجموع یک‌هزار و ۵۰ خوابگاه دانشجویی داریم و در وزارت علوم و تحقیقات ۷۵ هزار ظرفیت خوابگاهی نیاز است.

وی گفت: برنامه وزارت علوم و تحقیقات ساخت ۲۰۰ خوابگاه دانشجویی در کشور تا پایان سال است که برای ساخت آن از پتانسیل بخش خصوصی استفاده می‌شود.

معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: برنامه وزارت علوم و تحقیقات ساخت ۲۰۰ خوابگاه تا پایان سال در سطح کشور است که برای ساخت آن از پتانسیل بخش خصوصی استفاده می‌شود.

صدیقی بیان کرد: سرا‌های دانشجویی نیاز جدی دانشگاه‌ها و مراکز عالی کشور هستند که باید مورد توجه باشند.

وی با بیان اینکه طرح ارتقای سرا‌های دانشجویی در مدت سه سال انجام شده است افزود: تاکنون ۵۸۷ سرای دانشجویی در کل کشور ارتقا یافته است.

معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سال گذشته ۲۶ طرح موافقت اصولی در ۲۶ دانشگاه کشور درخواست ۱۱۷ میلیارد تومان تسهیلات داشته‌ایم بیان کرد: وضعیت رفاه دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان در کشور نسبتا مطلوب است.

وی در خصوص برگزاری المپیاد ورزش‌های همگانی تصریح کرد: این المپیاد در ۹ رشته ورزشی با حضور ۴ هزار دانشجوی دختر و پسر برگزار می‌شود.

صدیقی در زمینه تغذیه دانشجویان و روند مطلوب کردن غذاخوری‌های دانشجویی یادآور شد: برنامه‌ها در راستای بهبود کیفیت غذاهاست و قرار است آشپزخانه‌ها از شکل سنتی به صنعتی تبدیل شود.

معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تاکنون ۱۱۵ آشپزخانه دانشجویی از شکل سنتی به صنعتی تبدیل شده است گفت: در کنار غذاخوری‌های دانشجویی ۱۰۵ رستوران مکمل نیز در دانشگاه‌ها برای تنوع بخشی غذا‌های دانشجویی راه‌اندازی شده است.

وی در خصوص افتتاح زمین چمن مصنوعی دانشکده هنر و معماری دانشگاه بوعلی سینا نیز اظهار کرد: برای این چمن مصنوعی ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده و این زمین در مساحت یک هزار مترمربع در طول ۴ ماه ساخته شده است.

 با حضور معاون دانشجویی وزیر علوم و تحقیقات از نمایشگاه سرا‌های دانشجویی در مجموعه خوابگاه‌های بعثت خواهران دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی رونمایی شد.

انتهای پیام/د.ا

ایجاد ۲۰۰ خوابگاه دانشجویی تا پایان سال در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.