معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی و نیز کنترل و مهار آتش در صورت وقوع ۳۹۲ تعاونی و شرکت بهره بردار ساماندهی شده اند.

تشکیل ۳۹۲ تعاونی برای مقابله با آتش سوزی جنگل‌های ایلام

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حجت اله فتحی گفت: ۸۴ کانون بحرانی مستعد آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۹۲ تعاونی و شرکت بهره بردار در استان برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی و نیز کنترل و مهار آتش در صورت وقوع ساماندهی شده اند، افزود: در این راستا ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی جنگلی استان ایلام به ۱۱۶ شرکت تعاونی بهره بردار واگذار شده است.

فتحی اضافه کرد: همچنین ۴۰۰ هزار هکتار از مراتع استان ایلام به ۲۷۶ مجری طرح مرتع داری واگذار شده است.

فتحی گفت: این شرکت‌ها با بکارگیری افراد قُرق بان و نیرو‌هایی برای مهار آتش موظف به حفظ و نگهداری عرصه‌های طبیعی هستند.

وی اضافه کرد: انتخاب، سازمان دهی و جانمایی این افراد با شرکت‌های بهره بردار است، اما آموزش، هزینه و تجهیز آن‌ها با اداره کل منابع طبیعی است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام افزود: تجهیزاتی، چون دمنده، راک فایر، شن کش، بیل، اره و ... در اختیار شرکت‌های بهره بردار قرار می‌گیرد تا در زمان وقوع احتمالی آتش سوزی به کارگیری شوند.

فتحی اظهار داشت: شرکت‌های بهره بردار موظف به حراست از عرصه‌های جنگلی و مراتع برای جلوگیری از وقوع آتش، تسریع در مهار حریق، جلوگیری از تصرف و تخریب عرصه‌ها توسط افراد سودجو هستند.

انتهای پیام/اس

مقابله با آتش سوزی در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.